Parsun 4 takt 15 hk 16995:- rent ny? kan det va nåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Parsun 4 takt 15 hk 16995:- rent ny? kan det va nåt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tänkte gröa som såhär, jag vill ha lite tips på reservdelar man kan behöva till en parsunmotor, ge mig lite tips, 7-8 reservdelar..sen skall jag ringa runt till återförsäljare och säga att jag äger en parsun och behöver reservdelar, på så sätt får jg reda på hur lätt eller svårt det är att få tag på reservdelar..
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

nej nej
      köp hellre en tio år gamal utombordare.
      jag lovar dig om 5år funkar den fortfarade men en kina motor är med största sannolikhet upprostad
      köp en yamaha eller mariner säkra kort.....

Kommentera

BTC Andersson, eftersom du vet så mycket om Kinamotorer.
        Undrar jag som Eino vart du vill komma.
        Står det Fiskesnack.com på en Kinamotor och det är samma som Parsun.
        Eller Fiske.nu på en annan Kinamotor och det är samma som en Honda.
        Inser du inte hur korkat du skriver.
        Ett namn deklarerar just det man köper.
        Och vad som det står för.
        En namnlös Kinamotor vore väl det bästa i så fall.
        Eller ?.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Kollade Rustas Neptunmotor. Verkar fattigt med garantier, Skulle nog ändå ha köpt en från en återförsäljare där priset är detsamma. Om man nu ska handla nån överhuvudtaget.

Kommentera

Yamaha

Köpte en ny Yamaha 15 hk 4-takt förra våren .

Har bara gott att säga om den , tyst och snål .

Drar ungefär en tredjedel av vad min gamla (halvdöda )
            Evinrude tog , om man tar genomsnittet för sommaren.

När man smyger fram så överröstar vågklucket motorn .
            Fyrtakt är värt de extra kronor det kostar .....
            Spiggpimplare

Kommentera

jaja..

eino, problemet är att jag vill ha jävligt mkt båt men eftersom jag bor mitt inne i stan blir det svårt att förvara skiten då det inte finns plats i morsan o farsans garage, är inte så road av att hyra en garageplats för tusen kronor månaden heller, gummibåt hade ju varit perfekt med tanke på hur lätt det är att packa ner skiten när man ska hem..

elanen, var har jag sagt att jag kan så mkt om kinamotorer? jag skrev att det är en parsun motor...men en annan modell...och enligt dig så var det ju enbart parsun som va nåt att ha av kinamotorerna...alltså, parsun neptune eller parsun slickifitti, de e två modeller, men det är fortfarande en parsun...och parsun va ju den enda av kinastånkarna som va nåt att ha...
              Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
                jaja..

eino, problemet är att jag vill ha jävligt mkt båt men eftersom jag bor mitt inne i stan blir det svårt att förvara skiten då det inte finns plats i morsan o farsans garage, är inte så road av att hyra en garageplats för tusen kronor månaden heller, gummibåt hade ju varit perfekt med tanke på hur lätt det är att packa ner skiten när man ska hem..
                Beroende på ort kan ett annat alternativ att lösa båtfrågan vara att gå med i några fiskeklubbar där man kan hyra/låna båt. Sedan köper du en bärbar snurra på 2,5-6hk och flyttar mellan båtarna som helst också ligger i olika vatten (=korta sjötransporter).

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
                  jaja..

elanen, var har jag sagt att jag kan så mkt om kinamotorer? jag skrev att det är en parsun motor...men en annan modell...och enligt dig så var det ju enbart parsun som va nåt att ha av kinamotorerna...alltså, parsun neptune eller parsun slickifitti, de e två modeller, men det är fortfarande en parsun...och parsun va ju den enda av kinastånkarna som va nåt att ha...
                  Grundtips här är inte läge för kompromisser om du inte har åror! det är en skillnad med en tyst motor på vattnet jämfört med på vägen speciellt om du fiskar i kustvatten om på sjö lär du väl förr eller senare driva iland någonstans....
                  Se till att du har kvalitet på akterspegeln enligt min åsikt den bästa investering du kan göra även om det kostar, ska tillägga vet inget om Parsun men vad jag vet är att kvalitet och pålitlighet kostar men spar dej bekymmer och ALLTID har ett bra andrahandsvärde min åsikt lycka till med motorköpet om tio år kör väl vi alla kinesiskt!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

BTC Andersson, varför då köpa en slickifitti på Rusta med dålig service och garantier.
                    Då kan du ju lika bra köpa slicken på en bensinmack för 14000 kr.
                    Eller en slick på Biltema för ännu mindre.
                    Inte för att jag vet om Biltema eller nån bensinmack säljer dom.
                    Men bara en jämföresle.
                    Slulle inte köpt en båtmotor på EKO heller.
                    Nån kvalificerad återförsäljare vill man nog ha i varje fall.
                    TamTams rekkomendation är på lång sikt det bästa.
                    Om skiten rasar så är Rusta inte mycket till båtmekk.

Kommentera

Billig Parsun kan stå dig dyrt

Se upp för Parsuns utombordare - de har tveksam kvalitet. Köpte en 5hk från KIna Marin. Problem från början - svårstartad och går ojämnt. Efter knappt tio timmar lade den av - service för 800 kr pga av förgasaren.Nu till våren är den stendöd igen och Kina Marin tycker inte att de har något ansvar. Mitt råd är att lägga några tusen till och köpa ett kvalitetsmärke - det lönar sig i längden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 883 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus  
                      Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58