Ena cylindern lägger av - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ena cylindern lägger av

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

motorproblem

kompisen hade en yamaha med dom problemen,plockade ner motorn och kylkanalerna hade erjat sönder så den gick inte att laga.

Kommentera

Hej kolla om tändstift är rena eller sotiga är ett stift rent efter du har kört en stund så har du garanterat vatten i cylindern har själv råkat ut för det lycka till......................................

Kommentera

Hej här kommer fler tips:

Hade en gång en Mariner 1982:a på 25 häst som hela tiden la av på ena, och i bland på bägge cylindrarna. Meckade som en galning. Bytte bensinfilter, kollade impellern, skruvade isär förgasaren, kollade tändstiften, men bytte för att vara säker. Köpte t.o.m. en ny tändspole (svindyrt) Samma skit hela tiden men en gång då jag var nära på att hiva skiten i sjön så kom jag att tänka på nått jag sett i en manual: Det sitter nån sorts jækla störningsskydd i tändhattarna som sitter över tändstiften, kanske det är någon av dem som gått?
        Tog isär skiten då den började fuska på sjön, ca efter 5-10 min (när den blivit varm). Skruvade isär tändhatten och drog en liten tunn koppartråd ner direkt på tändstiftets H.V kontakt från tänningskabelns innerledare. Provstartade och skiten gick utan problem. Då bytte jag tändhattarna på bägge cyl. og sen gich den som en klocka i 3 år (såldes sen), mycke jobb för ett skitfel

mvh
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
          Hej här kommer fler tips:

Hade en gång en Mariner 1982:a på 25 häst som hela tiden la av på ena, och i bland på bägge cylindrarna. Meckade som en galning. Bytte bensinfilter, kollade impellern, skruvade isär förgasaren, kollade tändstiften, men bytte för att vara säker. Köpte t.o.m. en ny tändspole (svindyrt) Samma skit hela tiden men en gång då jag var nära på att hiva skiten i sjön så kom jag att tänka på nått jag sett i en manual: Det sitter nån sorts jækla störningsskydd i tändhattarna som sitter över tändstiften, kanske det är någon av dem som gått?
          Tog isär skiten då den började fuska på sjön, ca efter 5-10 min (när den blivit varm). Skruvade isär tändhatten och drog en liten tunn koppartråd ner direkt på tändstiftets H.V kontakt från tänningskabelns innerledare. Provstartade och skiten gick utan problem. Då bytte jag tändhattarna på bägge cyl. og sen gich den som en klocka i 3 år (såldes sen), mycke jobb för ett skitfel

mvh
          Bra tips! Det ska jag prova!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 875 visningar
          0 gillar