Yamaha servicepunkter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamaha servicepunkter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Yamaha servicepunkter

Har en Yamha -04 60Hp fyrtaktare.
    Vad är det för punkter som sköts på en service som man kan göra själv, oljebyte gör jag på våren, mer än så vet jag inte vad jag ska göra. Motorn går som en klocka och jag har inga problem alls med den.
    .................................................. ......................
    :popcorn

har själv en Yamaha 60hk fourstroke, snackade med ett par killar ang, service som är grymma mekaniker. de sa att det som man bör göra varje år är byte av motor olja, växelhus olja samt olje filter. gör man det kommer den hålla länge.
    enkelt som en plätt att göra själv så undiik att lämmna in då det är en onödig kostnad.
    good luck / anders

Kommentera

Töändstift, hur är det med dem.. Ska man byta dem, har ingen koll men har hört att tändstift till utombordare kan vara skitdyra..
      .................................................. ......................
      :popcorn

Kommentera

Motorolja & filter gör du bäst i att byta 2ggr om året, växelhusolja + stift 1ggr. Givetvis viktigt att det blir exakt rätt stift! Dyra å dyra, kostar en slant x4... Var ~1000:e tim gör du bäst i att lämna in den för justering av ventiler, kamrem etc. Kör en likadan, mkt nöjd!

Skitfiske!
        Senast ändrad av DavidJ; 2008-02-18, 14:06.

Kommentera

ta ut dem och kolla om de är sotiga vet ja, du kan göra ren dem för hand annars. kan dock vara dax att byta dem ändå och de är inte särskilt dyra alls (om jag inte minns fel ca 150 st

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers Visa inlägg
            Har en Yamha -04 60Hp fyrtaktare.
            Vad är det för punkter som sköts på en service som man kan göra själv, oljebyte gör jag på våren, mer än så vet jag inte vad jag ska göra. Motorn går som en klocka och jag har inga problem alls med den.
            Det bästa du kan göra är att installera en timräknare, precis som bilens vägmätare då har du punkter för förebyggande och schemalagd service att den går som en klocka är självklart är ju en Yamaha!
            Läs dessutom instruktionsbokens sista sidor brukar finnas hållpunkter där samt lämna den till auktoriserade killar när det är nödvändigt för garanti åtaganden stämpeln är värd detta för ditt andrahands värde, precis som Jonas sa skriv upp daterade noteringar för alla åtgärder du gör sånt är bra när du säljer den ärlighet varar längst. mvh
            Senast ändrad av TAMTAM; 2008-02-18, 20:19.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 875 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus  
            Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58