Service Suzuki 70hk fyrtakt 2006:a - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Service Suzuki 70hk fyrtakt 2006:a

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Service Suzuki 70hk fyrtakt 2006:a

Tjenna!

Sist jag var ute och trollade kom ett summer larm och olje lampan blinkade, drog på tändningen och höll ut dödmans greppet för att få tyst på tjutandet.
    Till min fråga, mäter motorn av olje kvalliten eller mäter motorn av efter x antal timmar sedan förra servicen?
    Är inte längesen oljan är bytt, kollade även oljan och den ser fin ut och tänkte ut och trolla nu i veckan och det vore bra att veta om man måste byta olja innan man ska ut eller om man kan vänta med det till våren?

Tacksam för snabbt svar

Det är timmarna som mäts när du slår på tändningen så kan du se hur många timmar motorn gåt med hjälp av varvräknaren och den visar i 50h intevaller

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

på suzuki visar varvräknaren på min 115hk 100 h per 1000 varv på varvräknaren
      en tur till borde gå bra men vid 300 timmar eller tre år (tror jag att det är) så ska impeller och även lite annat lull lull bytas och justeras.
      säkrast är ju att ringa en suzuki verkstad och boka tid eller kolla med dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Det är timmarna som mäts när du slår på tändningen så kan du se hur många timmar motorn gåt med hjälp av varvräknaren och den visar i 50h intevaller

Intämmer när summern ljuder och oljelampan blinkar indekerar det på att det är dax för service Men jag hade själv samma motor och årsmodell och bytte olja 2gg per år vår och höst om jag inte missminner mig så är intervallen 100timmar osäker. Kommer ihåg första gg det hände mig det var precis när man fått ut alt så började oljelampan att blinka då blev man sevettig. Bay the way jag har en rostfri propp liggande den har 15 stigning skaffade den för att greppet blev bättre och så varvade motorn mer och gick saktare på tommgång tet är en Solas 13 1/5 15 med proppelerlås.
        Skitfiske på er
        Roger
        www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

200 timmar

Sådär ja... var ute och vred på tändningen och varvräknaren ställde sig på 2000 varv och det blinkade inte någon gång så om man går efter tabellen så har motorn gått 200 timmar, är det något speciellt man ska göra vid en 200 timmars service eller är det som en vanlig service typ olje byte och växelhus olja samt bränslefilter?

Tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av thors_strato Visa inlägg
            Sådär ja... var ute och vred på tändningen och varvräknaren ställde sig på 2000 varv och det blinkade inte någon gång så om man går efter tabellen så har motorn gått 200 timmar, är det något speciellt man ska göra vid en 200 timmars service eller är det som en vanlig service typ olje byte och växelhus olja samt bränslefilter?

Tack!
            är det 200 h sen ny eller förra service?mvh Håkan

Kommentera

det där då varvräknaren går upp och ställer sig på 2000 varv då du sätter på tändningen.. det är väl vad motorn gått på för varv i medelvarv eller?? min blinkar 1 gång för var 100 timme

Kommentera

var ute och satte på tändningen nu ,min varvräknare ställer sig på 2700varv i 3 sek ,inga lampor blinkar,läste lite i instr bok och det verkar betyda 270 drifttimmar totalt!?

Kommentera

det kan ju ha ändrats. jag har den första årsmodellen -98 och där blinkar en lampa 5 gånger då jag sätter på tändningen vilket betyder 500 timmar och varvräknaren ställer sig på medelvarvet..

Kommentera

nån som bytt impeller på en DF 60 -02 nån gång? smidigt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58