Bygga om fast tank till "lös"??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga om fast tank till "lös"???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga om fast tank till "lös"???

Tjabba!
    Jag har en motor (yamaha 4hp) med inbyggd tank och undrar om det går att bygga om till lös tank eller vad det kan heta! Suger förgasaren soppa även fast man har en tank bredvid? Jag tänkte ha en sån vanlig biltematank med gummiblåsa... Kommer det att funka med en sån förgasare? Eller bygger den på att tanken sitter lite ovanför? Z

Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inlägg
    Tjabba!
    Jag har en motor (yamaha 4hp) med inbyggd tank och undrar om det går att bygga om till lös tank eller vad det kan heta! Suger förgasaren soppa även fast man har en tank bredvid? Jag tänkte ha en sån vanlig biltematank med gummiblåsa... Kommer det att funka med en sån förgasare? Eller bygger den på att tanken sitter lite ovanför? Z
    Kan minnas fel men är inte Yama 4 hk förberedd för extern tank??
    Dem jag hade var det iaf har haft både en 2 takt och en 4 takt och båda var förberedda för det, bara ställa om soppakranen och koppla in en lös trycktank och köra på, men Du ser ju om det finns en inkoppling för det annars kan det nog bli knepigt att få det tillförlitligt då soppa läckage inte är att leka med.

Kommentera

Som Rospigg skrev ovan så är det bara att koppla in en lös tank och vrida på bensinreglaget till "externtank läget". Har själv en Yamaha 4hk -05 och kör den ibland i med extern tank och ibland med den inbyggda.

Har även köpt anfästningen från tank-slangen till motorn på Biltema.

Kommentera

nepp ingen extern tillkoppling såvitt jag hittat!

Nepp! Då hade det inte varit någon match (inte någe kul ju!) Nej så enkelt är det inte! Det är klart den måste ha en pump....borde tänkt på det! Denna har endast tank inbyggd....kanske saknas det lite delar??? Var kan man hitta delar till gamla yamaha? Kan man hitta sprängskisser på nätet? Kan någon handlare hjälpa en om de får motornumret? Z

Kommentera

Your gateway to the industry leading powersports company. From Yamaha motorcycles and off-road vehicles to boats, outboard motors and much more, you'll find them all here.

Där finns det sprängskisser på båtmotorer.
          Ola

Kommentera

Hittar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tjabba igen!
            Jag var inne och kollade när denna länk ko upp men nu hittar jag inte tebax! Jag har en 1980 års motor modell 4AC och söker sprängskiss! Var hittar jag en? Gärna en länk direkt om det är möjligt! Tack på förhand Z

Kommentera

Fanns bara från år 1984 hittade inget om någon bensinpump men det fans då en bensin slang som tillbehör med kopplingar. Annars går det att prova å bara koppla in slangen direkt där den är kopplad till tanken med ett koppar rör med rätt dimension och två slang klammer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 870 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Karlmagnus