Ursprungligen postat av Pike-Buster
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mercury 2008
Collapse
X
-
Har haft två Mercury tidigare en av dem gav den enda hembogsering jag någonsin behövt från ytterskärgården men ska i ärlighetens namn säga att detta i grund och botten inte var motorns fel utan en reglagebox modifierad av en mindre lyckad hemma pulare, har dessutom skruvat på en annan Murkla i avsikten att få den att funka igen billigt köp fynd trodde jag skitfel antagligen hamnade i en container i slutänden varenda bult gick av vid demonteringen låter konstigt kanske men precis vad som hände kallas korrision rostfritt kontra aluminium fan har nog haft ytterligare en murkla tror jag en klassisk fyrcylindrig tvåtakt 50 häst den tålde inte saltvatten enligt uppgift bägge packboxarna in och ut ur växelhuset var utslitna pga av korrision på axlarna krävde att man plockade isär den på verkstad och legerade ytorna gummit i packboxen låg an mot amerikanerna använde bonnjärn i axlarna på den tiden var några år sedan sålde den utan att ens prova den har också haft en liten Johnson för länge sedan den värmenöp som tur var hade man åror!
Som ett sista tillägg ska jag säga att en kompis (den enda som kör amerikanskt) har spenderat 10 tusen kr i rep på sin 75a Merc fyrtaktare (bla bogsering för brunnen startmotor) motorn är en 2002-3 min Yamaha 4takt från 97-98 som jag nyligen sålde har inte givit mej ett problem inte heller min äldre 2taktare jag hade för länge sedan en 55a man lär så länge man lever och mitt val är kristallklart oavsett försäljar attityder PS min Yamaha försäljare älskar trollingsnack han sysslar lite med detta om än i något begränsad omfattning.
Var och en gör sina val jag har gjort mitt! mvh och lycka till mycket pengar är detSenast ändrad av TAMTAM; 2007-11-06, 21:05.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag har en kompis som fiskar nästan varje dag med en mercury och har aldrig hört han haft problem. Medans en annan kompis köpte en honda och fick repa växelhuset efter 1 mån (garanti). Yamaha kom ut med sina nya 15 och 20 i år, men problem med rorkulten direkt så de återkallade. En annan kompis har en mercury 01 2-takt 15hk och han är skita nöjd med den utan ett problem.
Jag tror inte Mercury är ensam om att ha lite problem med vissa modeller.
Kommentera
-
Anledningen till att jag köpte en Suzuki på postorder var både försäljarna i Staaan att dom var inte ens intresserade av att sälja en motor utan båt. Enda som jag skulle lämna in en båtmotor till är dom i Ske-hamn om det skulle behöva repas.
Har Yama en 20hp nu så kommer nog samma powerhead i Murklan nästa år.
Kommentera
-
Jag har en 06:as Mercury 15hp fourstroke som jag haft sedan hösten 05. Kan bara säga att jag är skitnöjd med motorn!!! Går tyst och drar väldigt lite soppa.Toppar 22,5 knop med min linder 400 sportsman då jag åker själv och ca 21 knop då man åker två.Har tidigare haft en 5 hästars och en 9,9 hästars Mercury och har under alla år aldrig haft ett fel på någon av dom! Jag tror att det handlar om otur eller hur man sköter sina motorer som avgör hur dom funkar! Fourstroke Forever!!!!!!!
Kommentera
-
Vi har två st Murklor, en 9,9hp och en 25hp båda fyrtakt -05 och vi har aldrig haft några problem med våra motorer. Dessutom har flera av våra fiskekompisar, med andra märken, varit imponerade av hur bra motorerna fungerar. Själv så kan jag bra prata gott om Murklor då jag aldrig haft något problem med dem. Skulle lätt köpa en ny Mercury om jag skulle behöva en ny sådan men smaken är som baken...
Kommentera
-
Vissa modeller av ett visst märke, exempelvis Mercury kan vara rent skrot.
Inget båtmärke är förskonat. Men att Mercury allmänt ger mer problem är nog sant.
Beror på att kunden blir testpilot på deras nya motorer.
Driftsäkerheten har ju varit deras akilleshäl till stor del.
Skitfel som i det hela blir stora problem på sjön.
Att jappsen sällan gör stora misstag vid tillverkning och sällan skitfel.
Gör dom oftast till vinnare i lämgden.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggVissa modeller av ett visst märke, exempelvis Mercury kan vara rent skrot.
Inget båtmärke är förskonat. Men att Mercury allmänt ger mer problem är nog sant.
Beror på att kunden blir testpilot på deras nya motorer.
Driftsäkerheten har ju varit deras akilleshäl till stor del.
Skitfel som i det hela blir stora problem på sjön.
Att jappsen sällan gör stora misstag vid tillverkning och sällan skitfel.
Gör dom oftast till vinnare i lämgden.
Jag har haft Evinrude, Johnsson, Mercury, Yamaha, Suzuki och en gammal Penta. Den enda som inte fungerat bra var Pentan men det var ju å andra sidan gammalt skräp. I övrigt har jag inte haft problem med nån motor.Senast ändrad av KG?; 2007-11-07, 16:25.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 870 visningar
0 gillar
|