Har hört att de kommer med en 20hk 2008. Är det någon här som vet mer om detta och har lite uppgifter ??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mercury 2008
Collapse
X
-
Antar du menar en fyrtaktare, frågan blir då varför Mercury japanerna har haft 20hk fyrtaktare en längre tid riktigt bra maskiner även om jag inte speciellt tänker 20häst utan mera generellt.
Kanske du känner speciellt för Mercury och vill ha just en sådan definitivt inte mitt förstahandsval men allt är en smaksak i slutändan Mercurys 4takts teknik är utvecklad av Yamaha om jag inte minns fel. lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggDu har rätt ang Yamaha och mercury, för mercurys 15hk är en yamaha. Det finns 2 märken i Skeå = Yamaha och mercury !! Och jag gillar inte säljaren på Yamaha, medans de som säljer Mercury är skittrevliga och intresserade av att snacka fiske
Visst gillar jag japanska( Honda har jag ingen erfarenhet av alls aldrig ägt någon men de två andra kända märkena har jag haft) motorer inte konstigt har haft ett antal av dem mycket imponerad av driftsäkerheten helt enkelt därmed inte sagt annat än att även amerikanska säkert kan leverera detta, personligen skiter jag i att utforska ämnet känner inte att det behövs men som sagt visst kan jag ha fel har haft detta förr! mvh och lycka till med ditt val vad det än blir!Senast ändrad av TAMTAM; 2007-11-06, 18:32.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag har alltid älskat japanskt också = suzuki,yamaha i mina ägor nu !! Men blir du inte bra behandlad av en säljare så kan jag bli tjurig Då jag också funderar på linders nya båt 445 och de har linder där de säljer mercury så känns valet naturligare med lite rabatt mmSenast ändrad av pasi75; 2007-11-06, 18:34.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggDu har rätt ang Yamaha och mercury, för mercurys 15hk är en yamaha. Det finns 2 märken i Skeå = Yamaha och mercury !! Och jag gillar inte säljaren på Yamaha, medans de som säljer Mercury är skittrevliga och intresserade av att snacka fiske
Dock kanske även 20hksen är en inköpt Japanare eller lik. inget jag har någon koll på.sigpic
Kommentera
-
Tidigare baserades "småmotorerna" på Tohatsus snurror. Om så fortfarande är fallet eller om även 20-hästarna börjat tillverkas i Kina har jag tyvärr ingen aning om. Om du orkar söka på iboats forum borde du kunna få svar. Men det finns mycket information att plöja igenom där. Det kan ta tid att hitta rätt.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Man har märkt att rätt många här snackar om att Mercury motorer inte är bra..
Jag själv har inte någon som hellst erfarenhet utav båtmotorer men ni som trycker ner mercury, har ni verkligen bra erfarenhet utav mercury's motorer eller är det bara rykten som ni har hört? många skriver att Yamaha, suzuki, honda o.s.v är bra val men har ni verkligen prövat Mercury?
Nu vet ju inte jag vilken erfarenhet ni har men det är ju lite korkat att snacka skit om något märke om någon nu baserar på gammal fakta som hänt en kusins kompis för många år sedan med en gammal motor t.e.x?
Fast ni kanske själv har bra erfarenhet utav både gammla och nya mercury?
Nu söker jag inga dumma eller sarkastiska svar tillbaka så bry er inte om att svara om ni inte har ett svar angående min fråga, tack
Lånar din tråd lite Pasi hoppas det e okej
MVH / Fille
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 870 visningar
0 gillar
|