Hej nu är det så att jag har en 8hk yamaha från sent 70-tal. är ett v stansat på märkningen. ska sälja motorn och skulle behöva lite hjälp med hur jag rensar ur förgasaren, har trollat många timmar i sommar, och vad jag ska byta för att den ska bli mer lättstartad? Jag vill helst inte lämna in på service eftersom de tar 700kr i timmen, hellre tar jag isär den själv och klurar mig fram.
stiften är bytta. troligtvis något problem med tändningen. ibland startar den direkt, ibland kan man få dra sig svettig innan den sätter igång. Kör man på tomgång kan den helt lägga av för att sen igen ta en tio minuter innan man dragit igång den.
Är det någon som kan ge bra tips för en amatör som vill ge sig fan på att lära lite om tvåtaktare. Tacksam för svar.
stiften är bytta. troligtvis något problem med tändningen. ibland startar den direkt, ibland kan man få dra sig svettig innan den sätter igång. Kör man på tomgång kan den helt lägga av för att sen igen ta en tio minuter innan man dragit igång den.
Är det någon som kan ge bra tips för en amatör som vill ge sig fan på att lära lite om tvåtaktare. Tacksam för svar.
Kommentera