Fladen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fladen

Är det någon som har testat Fladens elmotorer, och kan säga om det är något att satsa på.
    http://highlandpredators.blogspot.com/

Dom verkar vara skit då kåpan som chippet mm ligger inuti inte håller ute fukt och då kortsluter så vissa steg ej fungerar eller överhuvudtaget inte drivier runt motorn.
    Satsa på Motorguide eller Minnkota, 2 säkra kort!
    Min motorguide har hållt i 5 år och den är väl använd
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Vi säljer Fladens motor Maxximus (även Minnkota) och ja visst har det varit en del problem med läkage och kortslutningar. Det berodde på en enda sak. Nämligen en liten packning som sitter innanför propellern. Den höll inte tätt. Så nu ska detta vara åtgärdat. Vi fick nya packningar och bytte själva på de motorer vi hade kvar i butiken, det tog 2 minuter att åtgärda. Har dock inte testat den själv, jag har en Minnkota 36. Däremot har en vän till mig köpt en och är helnöjd. Sen finns det ju för och nackdelar. Fladen är betydligt billigare än Minnkotan, men är betydligt tyngre, då riggen och motorfästet är gjord i stål/gjutjärn. Minnkotan är gjord i komposit. Fladen har en indikator som visar hur mycket batterikapacitet som är kvar, det har inte Minnkotan. Bägge har 5 lägen fram och 3 bakåt. Bägge har en lite förlängningsarm. Sen så är det ju så, att köper du en Minnkota så vet du vad du får. Den har ju hängt med ett tag. Jag köpte min ett år innan Fladen kom ut med sin. Hade bägge funnits då jag skulle köpa så hade jag nog gått på den dyrare i alla fall. . .dvs. Minnkotan.

// Spiggo
      www.gavlefiskredskap.se
      niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägg
        Fladen är betydligt billigare än Minnkotan, men är betydligt tyngre, då riggen och motorfästet är gjord i stål/gjutjärn. Minnkotan är gjord i komposit.
        // Spiggo
        Rigg gjord av metall kan ju inte alls vara bra. Även en mycket liten krökning av axeln måste ju vara förödande?

Elmotorer har (eller bör ha) en mycket lång livslängd, så det är nog bättre att lägga lite mer pengar på saker som man vet håller.

Kommentera

Bara att döpa all sin utrustning till MAXXIMUS, rullar och motorer, bara det skvallrar om - ja ni vet. FLADEN har säkert en och annan godbit men det mesta verkar vara ren skit!!!
          Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
            Bara att döpa all sin utrustning till MAXXIMUS, rullar och motorer, bara det skvallrar om - ja ni vet. FLADEN har säkert en och annan godbit men det mesta verkar vara ren skit!!!
            Det värsta tycker jag är att Fladen verkar tillverka sina gjutformar med andra tillverkares produkter som mall, och sedan marknadsför sina identiska kopior som om dom var det mest innovativa sedan hjulet...

Kommentera

Ursprungligen postat av ob Visa inlägg
              Det värsta tycker jag är att Fladen verkar tillverka sina gjutformar med andra tillverkares produkter som mall, och sedan marknadsför sina identiska kopior som om dom var det mest innovativa sedan hjulet...
              Hahaha Sant! Jag har väl egentligen inga bra erfarenheter av Fladens produkter. MaXXimus-rullar som krånglar - redan ur kartong, Tafsar som brister innan nylonlinan ger upp och betesringar som blir till 8or bara man rycker i dem, mmmmm - Kvalitetsprodukter!!!

Fladen inriktar sig helt klart på Svensson som bara fiskar ibland, helt enkelt Mack-prylar. Dessa människor har kanske inte de krav som de flesta mer avancerade sportfiskare har. Egentligen så borde man knappt diskutera dessa "försmak av döden-produkter" alls.

Skitfiske
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

fladen

det enda dom gjort bra e flytoveraller,allt annat e nog skit,så de så!!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                  Hahaha Sant! Jag har väl egentligen inga bra erfarenheter av Fladens produkter. MaXXimus-rullar som krånglar - redan ur kartong, Tafsar som brister innan nylonlinan ger upp och betesringar som blir till 8or bara man rycker i dem, mmmmm - Kvalitetsprodukter!!!

Fladen inriktar sig helt klart på Svensson som bara fiskar ibland, helt enkelt Mack-prylar. Dessa människor har kanske inte de krav som de flesta mer avancerade sportfiskare har. Egentligen så borde man knappt diskutera dessa "försmak av döden-produkter" alls.

Skitfiske
                  Kul att se ni har testat alla Fladens produkter. Finns enstaka spöserier, rullar och även ismetespön för att nämna några. Fladens Conrads var ett tag väldigt i svängen när det gällde trollingfiske efter de blanka. Jag har en betesnål från Fladen som funkar alldeles utmärkt. Sedan säljs det en väldans massa pirkar i div. utförande som fungerar bra. För att nämna några exempel.
                  Vill inte försvara märket på ngt sätt, men att säga att ALLT dom har är skit utan att ens ha testat 10% talar väl sitt tydliga språk för att citera ovanstående.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Kul att se ni har testat alla Fladens produkter. Finns enstaka spöserier, rullar och även ismetespön för att nämna några. Fladens Conrads var ett tag väldigt i svängen när det gällde trollingfiske efter de blanka. Jag har en betesnål från Fladen som funkar alldeles utmärkt. Sedan säljs det en väldans massa pirkar i div. utförande som fungerar bra. För att nämna några exempel.
                    Vill inte försvara märket på ngt sätt, men att säga att ALLT dom har är skit utan att ens ha testat 10% talar väl sitt tydliga språk för att citera ovanstående.
                    Du är så duktig!
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                    31 svar
                    23 464 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nivv