Är det någon som har någon erfarenhet av dessa 2 nya fyrtaktsmodeller ? Valet står mellan dessa modeller, men vet inget om modellerna, men tycker att kanske rorkulten ser lite lång ut på hondan (på bild) !! Det är en modell med rorkult jag skall ha. Tyvärr bor man på fel ställe om man vill gämföra och se modellerna live , utan får nöja mig med bild !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Honda 20 alt yamaha 20 ?
Collapse
X
-
Hondan har väl Powertrim på sina 15-20 HK? Det är det väl inget annat märke som har?
Powertrim är ju grymt skönt även på en liten motor.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Jo, yamaha är ju kända att bara gå och gå
Vet inte om jag vill ha powertrim. Hela Akterspegeln å motorn flyger väl iväg om jag blåser på en sten Bättre motorn flyger upp istället !
Sen så kostar de typ 45000 med powertrim= svinigt för en 20hk.
Yamaha har inte elstart till deras rorkult modeller, därför jag tvekar lite på dem. Hmmm svårt detta !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggJo, yamaha är ju kända att bara gå och gå
Vet inte om jag vill ha powertrim. Hela Akterspegeln å motorn flyger väl iväg om jag blåser på en sten Bättre motorn flyger upp istället !
Yamaha har inte elstart till deras rorkult modeller, därför jag tvekar lite på dem. Hmmm svårt detta !
Håller med du.. mkt bättre om snurra flyger upp vid närkontakt med sten. Ang elstarten.. Är det inte förberett, så det bara är att kompletera med en startmotor?
Jag hadde valt Yamaha. pga att jag har hafft problem med äldre hondor på diverse mindre arbetsbåtar som jag har varit i kontakt med..
//Abel
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggJo, yamaha är ju kända att bara gå och gå
Jag har inte hydraulisk tilt på min, det skulle kosta 7-8000 kr extra, och det är det inte värt Sen kanske som du beskriver det bara är en nackdel, det har jag inte så stor koll på._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
Jo, jag har hört att de äldre honda modellerna har haft problem vid trolling på låga farter = mycke bensin+ blårök och igensotning, men de har tydligen fått till problemen från 2006 med att nu får den mindre smörjning på låga varv vilket var ett problem tidigare . Detta är inget JAG kan bekräfta utan bara hört !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Olof Visa inläggJag har en honda 07 20hp, är grymt nöjd med den. Elstart är najs!
Jag har inte hydraulisk tilt på min, det skulle kosta 7-8000 kr extra, och det är det inte värt Sen kanske som du beskriver det bara är en nackdel, det har jag inte så stor koll på.
Kommentera
-
Honda har ju blivit vald till världens motortillverkare nr1 flera år i rad.
Själv är jag väldigt förtjust i Yamaha, tror nog att du blir nöjd vilken du än köper..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|