Orkade inte varva alls - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orkade inte varva alls

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Orkade inte varva alls

Var ute på vättern i helgen med min gamla goa skuta en uttern 440 med 70hk mercury startade bra som vanligt men varvade inte riktigt ur, har stått hela året så detta var premiärtur (kan de va ngt) båten gick igång och bra i ca 4 min sen började det ryka, så jag slog av, sen provade jag igen och den gick igång fint men orkade inte varva som om den inte fick soppa tror den gick på alla burkar så den har nog inte nypit... va tror ni det kan vara?

Jag upplever att motorcyklar kan ha lite samma tendens efter vinterförvaring, mina hojar har alltid startat och gått men de vill inte riktigt gå för fullt. Ny bensin har löst problemet helt. Bensinen kan innehålla fukt (vatten alltså), rester från tanken eller förgasaren t.ex som gör att den inte fungerar så bra.

Mitt tips är såldes att prova med fräsch soppa och eventuellt även kolla tändstiften och förgasarna om det inte blir bättre.

Kommentera

Det var en saftig motor på en mindre båt. Läs vad som tidigt skrivits. Om impellern gått och den inte fått kylning är det nog fara på färde.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magistern Visa inlägg
        Var ute på vättern i helgen med min gamla goa skuta en uttern 440 med 70hk mercury startade bra som vanligt men varvade inte riktigt ur, har stått hela året så detta var premiärtur (kan de va ngt) båten gick igång och bra i ca 4 min sen började det ryka, så jag slog av, sen provade jag igen och den gick igång fint men orkade inte varva som om den inte fick soppa tror den gick på alla burkar så den har nog inte nypit... va tror ni det kan vara?
        Inte en blek om vad som är fel men som Elanen säger, det var en saftig motor. Hur går den båten? 30-40 hästar låter lagom.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

2- eller 4-taktare? Har du rensat ur gammal bensin ur tanken?
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Låter som om den var nära på att nypa, fick du någon skvallerstråle?

/D

Kommentera

Det var impellern som gått, dock var den ny... vilket ledde till nyp i 3,ans burk men men ja de e en 2t och båten är gjord för 40hk men den går kanon dock lite orolig om man är själv o kör fullt, snurran har suttit på sedan ny...roligt med lite drag....

Kommentera

http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                14 svar
                1 867 visningar
                0 gillar