Jag håller just nu på att leta efter en ny fiskebåt som jag skall använda på västkusten till Fiske och lite nöjesturer. Jag har fastnat för en Walkaround båt på ca 6m. När jag skummar igenom blocket och andra siter efter båtar inom min budget så har de flesta motorer gått allt mellan 200-500 timmar.
Vad är egentligen för mycket? När börjar en motor bli för "välanvänd"?
Skall tilläggas att de motorer jag kollar på är t.ex. Suzuki 115 eller 140HK, Mercury 135HK Verado etc. som är allt från 3 till 13 år gamla.
Jag vill ha en pålitlig motor. Jag planerar att köra vissa långturer. Både längs med västkusten men även ut på djupen 40-50 sjömil från land och vill inte riskera att ha en motor som löper större risk att fela än andra.
Hur skulle ni resonera med de förutsättningarna?
//B
Vad är egentligen för mycket? När börjar en motor bli för "välanvänd"?
Skall tilläggas att de motorer jag kollar på är t.ex. Suzuki 115 eller 140HK, Mercury 135HK Verado etc. som är allt från 3 till 13 år gamla.
Jag vill ha en pålitlig motor. Jag planerar att köra vissa långturer. Både längs med västkusten men även ut på djupen 40-50 sjömil från land och vill inte riskera att ha en motor som löper större risk att fela än andra.
Hur skulle ni resonera med de förutsättningarna?
//B
Kommentera