Hej!
Jag har nu en Minn Kota Powerdrive 12 v 55 lbs och hade tidigare en Haswing Cayman 12v 65 lbs.
Med båda dessa motorer har jag problem med att vid hög belastning - maxfart, eller precis där under - så dör motorn efter 1-2 minuter.
Motorn stängs av och kommer sedan igång efter ett par sekunder.
Batteriet står bredvid motorn och kabellängden är väl ca 1-1,5 m.
Kabeltjocklek 8 AWG (original), snabbkoppling med "truckkontakt", 60 amp automatsäkring (som inte har utlösts)
Jag tänker att det är batteriets inbyggda "säkring" som har utlösts.
Jag började med ett 50 amp Lithiumbatteri med 50-60 amp max-uttag (lite olika uppgifter). När det krånglade antog jag att det var på gränsen till för litet så jag sålde och köpte ett nytt batteri.
100 amp lithiumbatteri med 100 amp max uttag
Länk till batteriet, båda batterierna har varit av detta märke:
Jag har känt på kablarna och de är inte varma. Problemet har inträffat både när det är varmt och kallt ute.
Vad tror ni är problemet? Hur hade ni gjort för att felsöka?
Jag har nu en Minn Kota Powerdrive 12 v 55 lbs och hade tidigare en Haswing Cayman 12v 65 lbs.
Med båda dessa motorer har jag problem med att vid hög belastning - maxfart, eller precis där under - så dör motorn efter 1-2 minuter.
Motorn stängs av och kommer sedan igång efter ett par sekunder.
Batteriet står bredvid motorn och kabellängden är väl ca 1-1,5 m.
Kabeltjocklek 8 AWG (original), snabbkoppling med "truckkontakt", 60 amp automatsäkring (som inte har utlösts)
Jag tänker att det är batteriets inbyggda "säkring" som har utlösts.
Jag började med ett 50 amp Lithiumbatteri med 50-60 amp max-uttag (lite olika uppgifter). När det krånglade antog jag att det var på gränsen till för litet så jag sålde och köpte ett nytt batteri.
100 amp lithiumbatteri med 100 amp max uttag
Länk till batteriet, båda batterierna har varit av detta märke:
Jag har känt på kablarna och de är inte varma. Problemet har inträffat både när det är varmt och kallt ute.
Vad tror ni är problemet? Hur hade ni gjort för att felsöka?
Kommentera