Fiskar man jerkbaits eller ytbeten går det inte att stå djupt i båten om man som jag föredrar att fiska med spöföring riktad nedåt, följaktligen får man stå och vingla på en toft och där är ju ett kastdäck en mycket säkrare lösning.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Motorguide xi3 bananas
Collapse
X
-
Hold
ja ska man fiska på det sättet.
Men det är ändå två dåliga sätt säkerhetsmässigt.
Fiskar en del walk the dog och har inte sett det som ett problem att stå "nere" i båten.
Men som sagt...förstår att det är enklare uppe på..
Vill inte låta som en besserwisser här...bara reflekterat på säkerheten..man är ju drillad sen barnsben på ett helt annat sätt med att vistas i mindre båtar.
Mvh.
Kommentera
-
Det er (selvfølgelig) fordeler og ulemper med dette som alt annet. : ) Jeg er ikke uenig med deg Najad, det blir en avveining mellom fordeler og ulemper.
Som Holden sier, før vi begynte å kjøpe båter med kastedekk her i Skandinavia så stod vi i praksis på toftene i båtene vi allerede hadde. Dvs på en smal flate, gjerne i en båt med smalt skrog, med langt lavere initiell sidestabilitet enn du finner i de fleste båter med kastedekk i dag. Ser man på båter som kommer med kastedekk, så har de typisk et skrog deretter også, nettopp for å gi den store initielle stabiliteten man trenger når man går rundt langs båtens ytterkanter. Skroget er gjerne bredere også i front enn båter uten kastedekk, for å gi stor overflate og ekstra oppdrift i front. Ulempen med dette er naturligvis at båtene også blir mer tungdrevne i sjøen, som igjen leder til behov/ ønske om mer HK på akterspeilet. Det gir mer vekt, både i skrog og motor, og igjen større/ dyrere tilhenger og bil etc.
Men for all del, blåser det 15 m/sek og er to meter bølger så står jeg ikke på kastedekket. (Da er jeg hjemme i sofaen og bedriver tastaturkrig på Fiskesnack......)
- Gillar 3
Kommentera
-
Colibri
Jo förstår..
He he..det första jag gjorde med nya båten Linder 445 var att plocka bort kastdäcket..men har kvar den (fast installation) går att lägga dit ganska enkelt så ska testa nån gång för att se vad tjusningen är ..)
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggGanske typisk oppførsel når den mister GPS-lås. Åpne topplokket og sjekke at strømledningen (de tykke) ikke ligger inntill GPS-mottageren.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|