Hej igen!
Förgasar synkning skall göras vid varje service, av fyrtaktare med flera förgasare. Eftersom det är en massa stag och länkar osv mellan förgasarna, så krävs det inte mycket slitage på detta innan det märks på tomgången. Motorn brukar gå ojämmt och puffa till ibland och även stanna om tomgången är lite lågt ställd. Jävligt enerverande när man ligger och trollar. Det är vanligare än man tror att motorn står fel, även direkt från fabrik. Men det brukar verkstan fixa vid första servicen, därför kanske man som kund inte märker detta. dagens bensin är så pass utspädd med en massa kemikalier, så att om man inte slarvar när man ställer in båten för vintern utan dränerar förgasarna + att man har ett bra bensinfilter, så är ivarjefall min åsikt att skit i förgasarna är sällsynt.
Och river man isär förgasarpaketet för att göra rent, så behöver man ändå synka ihop förgasarna.
Förgasar synkning skall göras vid varje service, av fyrtaktare med flera förgasare. Eftersom det är en massa stag och länkar osv mellan förgasarna, så krävs det inte mycket slitage på detta innan det märks på tomgången. Motorn brukar gå ojämmt och puffa till ibland och även stanna om tomgången är lite lågt ställd. Jävligt enerverande när man ligger och trollar. Det är vanligare än man tror att motorn står fel, även direkt från fabrik. Men det brukar verkstan fixa vid första servicen, därför kanske man som kund inte märker detta. dagens bensin är så pass utspädd med en massa kemikalier, så att om man inte slarvar när man ställer in båten för vintern utan dränerar förgasarna + att man har ett bra bensinfilter, så är ivarjefall min åsikt att skit i förgasarna är sällsynt.
Och river man isär förgasarpaketet för att göra rent, så behöver man ändå synka ihop förgasarna.
Kommentera