Elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elmotor

Hej! Har en HR510 med en 4-takt Suzuki 70 som jag är väldigt nöjd med. Jag har nu funderingar på att köpa en elmotor för att kunna köra både flötestrolling och för att enklare justera position. Är rätt inne på att skaffa en frontmonterad MinnKota, och tar gärna emot Era synpunkter och rekommendationer på val av märke/modell. Min båt väger minst 800 kg (båt 500, motor 164, utrustning, fiskare mm). Har sett att det finns en modell där man kan köra/kontrollera motorn via en handkontroll. Någon som har någon erfarenhet av detta? Funderar också på en framtida autopilot och jag undrar också om det går att koppla elmotorn till denna och min plotter (Lowrance LCX-112C)? Tar tacksamt emot synpunkter!
    www.hallefishingcamp.com

Ursprungligen postat av SirToby Visa inlägg
    Hej! Har en HR510 med en 4-takt Suzuki 70 som jag är väldigt nöjd med. Jag har nu funderingar på att köpa en elmotor för att kunna köra både flötestrolling och för att enklare justera position. Är rätt inne på att skaffa en frontmonterad MinnKota, och tar gärna emot Era synpunkter och rekommendationer på val av märke/modell. Min båt väger minst 800 kg (båt 500, motor 164, utrustning, fiskare mm). Har sett att det finns en modell där man kan köra/kontrollera motorn via en handkontroll. Någon som har någon erfarenhet av detta? Funderar också på en framtida autopilot och jag undrar också om det går att koppla elmotorn till denna och min plotter (Lowrance LCX-112C)? Tar tacksamt emot synpunkter!
    En Minnkota AP låter som ett bra val....?
    sigpic

Kommentera

Minn kota Powerdrive

Hej jag skall själv beställa en med autopilot och har fastnat för en Minn kota Powerdrive 50. har kollat runt en del och de är jäkligt häftiga. www.navpool.se har Powerdrive och vad jag förtsår så kommer de att få in flera varianter under denna månad. Värt att kolla!

Kommentera

Var på "Allt om sjön" idag och pratade med killarna som säljer Minnkota i Sverige. Tittade på en Powerdrive AP med Co-pilot. Läckert!
        www.hallefishingcamp.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 867 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Karlmagnus