Nån som vet nåt om Honda 50 hk -98? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som vet nåt om Honda 50 hk -98?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nån som vet nåt om Honda 50 hk -98?

Tjena!

En polare är ute efter en motor till sin båt och har hittat en sådan som titeln anger för en hyfsad penning.
    Är det nån som har några erfarenheter? Är det nåt speciellt att titta på den modellen. Kan en hel del om motorer själv men ingenting om Honda

ps. elanen behöver inte svara i den här tråden

Tack.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

jag har en 96. antar att det är samma med förgasarmotorn. Inte mycket att säja om den. Funkat klockrent. Är man bara noga med att byta olja-filter ofta, ställer ventilerna när det behövs så tror jag att det är en ganska säkert kort. Komptesta och provkör den på tomgång, kolla oljan så den inte är grå, ja det är väl det vanliga. Får man fråga vad ett vettigt pris är i det här fallet?

Kommentera

36000 på en marina med "allting" bytt

Kommentera

36000 tusen för en 98 50hk Honda! måste säga ett starkt argument för 4takt de behåller andrahandsvärdet bra definitivt, vore jag din kompis skulle jag titta efter en Yamaha inte för att de troligen är billigare men jag TROR de är bättre trots allt mvh
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            36000 tusen för en 98 50hk Honda! måste säga ett starkt argument för 4takt de behåller andrahandsvärdet bra definitivt, vore jag din kompis skulle jag titta efter en Yamaha inte för att de troligen är billigare men jag TROR de är bättre trots allt mvh
            Visst... Men personligen skulle jag inte köpa en 10 år gammal motor till det priset utan jag hade hellre pyttsat dit mellanskillnaden till en nyare.
            Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inlägg
              Visst... Men personligen skulle jag inte köpa en 10 år gammal motor till det priset utan jag hade hellre pyttsat dit mellanskillnaden till en nyare.
              Kan bara hålla med man får garantierna på köpet..

Kommentera

Honda 4 takt är klockrena , har haft en 10 år inget strul.

Har sålt båt och motor till en polare och den bara fortsätter att gå ...

Honda kan vara lite tjinkiga på tomgången men om du inte skall trolla så är det skit samma.

Priset däremot är för högt .....men det är ju inte min sak. Är båten servad så är det ett säkert kort och kommer nog hålla i 10 år till

Kommentera

Ursprungligen postat av Fishcraft Visa inlägg
                  Honda 4 takt är klockrena , har haft en 10 år inget strul.

Har sålt båt och motor till en polare och den bara fortsätter att gå ...

Honda kan vara lite tjinkiga på tomgången men om du inte skall trolla så är det skit samma.

Priset däremot är för högt .....men det är ju inte min sak. Är båten servad så är det ett säkert kort och kommer nog hålla i 10 år till
                  tomgångsproblemet har jag också. Undrar vad det beror på. kanske dax ställa ventilerna, eller finns nån känd orsak till det

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
                    tomgångsproblemet har jag också. Undrar vad det beror på. kanske dax ställa ventilerna, eller finns nån känd orsak till det
                    Jojon hur yttrar det sej vad är symptomen varierar i varv eller vad?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58