Ursprungligen postat av Old Firehand
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Motorbyte Ryds Camping
Collapse
X
-
-
Äntligen!
Sådärja, nu e snurran på plats och de första kritiska timmarna av inkörningen avklarade. Valet föll för en suka 115.. Bra skit måste jag säga. Helt sjukt va tysta dom nya motorerna e, det enda man hörde på tomgång var skvallerstrålen som träffade vattenytan. Ett litet minus var dock att nu hörde man allt skrammel och gnissel från båten som tidigare doldes av en skränig blårykande 2taktare. Fast det e väl lite av ett I-lands problem eller?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Toxic Visa inläggSådärja, nu e snurran på plats och de första kritiska timmarna av inkörningen avklarade. Valet föll för en suka 115.. Bra skit måste jag säga. Helt sjukt va tysta dom nya motorerna e, det enda man hörde på tomgång var skvallerstrålen som träffade vattenytan. Ett litet minus var dock att nu hörde man allt skrammel och gnissel från båten som tidigare doldes av en skränig blårykande 2taktare. Fast det e väl lite av ett I-lands problem eller?
Det är bara att gå lös med verktygen och efterdra alla monterade saker ombord, byt alla självskärande skruvar mot genomgåensde bult med låsmutter där det är möjligt och fodra bottnarna på stuvfacken med något mjukt tex bitar av "liggunderlag" så slipper Du mycket av skramlet, däremot oljud i skrovet får Du leva med men ha koll på dem då Du om jag minns rätt lagt Dig lite över rek max på den skutan men den skulle väl bytas snart den med eller hur var det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggGrattis till snurran
Det är bara att gå lös med verktygen och efterdra alla monterade saker ombord, byt alla självskärande skruvar mot genomgåensde bult med låsmutter där det är möjligt och fodra bottnarna på stuvfacken med något mjukt tex bitar av "liggunderlag" så slipper Du mycket av skramlet, däremot oljud i skrovet får Du leva med men ha koll på dem då Du om jag minns rätt lagt Dig lite över rek max på den skutan men den skulle väl bytas snart den med eller hur var det?
Klockrent att prova grejerna och sen ta upp den för finsjusteringar och mutterbyten m.m.
Man får ha ett extra öga på grejerna när man övermotoriserar en gammal båt
men det är väl alltid bra att se efter motorfordon.
ang. båtbytet så blir det tidigast nästa år.
Har även slängt i en autopilot i vinter fick chansen att prova den igår också, tummen upp för den, perfa när man cruisar på dom stora fjärderna men framför allt för trollingen.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|