Sjösatte i helgen och märkte då att bränsleblåsan var stenhård och svårpumpad. Fick hålla på länge med att starta motorn, så pass länge att jag misstänkte att jag glömt sätta på tändhattarna på stiften. Men de var på. Till slut tände motorn. Var ute och körde och märkte när jag blåste på max att motorn bara varvade 5100 varv. Normalt kommer jag upp i nästan 6000 varv vid max. Iaf så när jag kommer hem och ska testa pumpa fram bensinen till motorn så märker jag att det inte kommer fram bensin. Har ett bränslefilter med vattenavskiljare. Skruvade av filtret som då var knappt halvfullt och tömde ut i tanken. Har ett filter av denna modell. https://prispressarna.mamutweb.com/subdet170.htm . Tänkte att det var filtret det var fel på så köpte nytt och bytte samt köpte en bränsleblåsa med slang av märket scepter som jag satte på mellan filter och motor för att testa lite snabbt. Försökte pumpa men absolut inget händer. River ut Locket på bränsletanken där avluftningen och uppsuget sitter för att kolla att det inte satt skit i röret som sugerupp bensinen. Allting såg ok ut. Testade bränsleblåsan under vatten för att se att den inte läcker luft men den var tät och prövade även att pumpa upp vatten med nya settet och det gick även om man behövde knixa för att få till det, vilket förvånade mig lite.
Iaf så kopplade jag om alla slangar, från tank till filter och från filter till motorn, nöp åt ordentligt för att hindra tjuvluft. Nu när jag testar pumpa på blåsan känns det som att absolut inget händer. Det pumpas tomt. Är det någon som har något tips på vad jag kan göra?
Iaf så kopplade jag om alla slangar, från tank till filter och från filter till motorn, nöp åt ordentligt för att hindra tjuvluft. Nu när jag testar pumpa på blåsan känns det som att absolut inget händer. Det pumpas tomt. Är det någon som har något tips på vad jag kan göra?
Kommentera