Minn kota Ulterra vs Terrova hjälp mig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota Ulterra vs Terrova hjälp mig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota Ulterra vs Terrova hjälp mig

Hej på er.

Först beställde jag en Terrova 80lbs till den nya båten som lev i juli, för att jag hade terrova 80 på min gamla båt och var sjukt nöjd.
    Men sen ändrade jag mig och såg att det fanns en häftigare modell med stow n plow eller vad det heter, nämligen Ulterra.
    Så jag gick in och ändrade min beställning till en Ulterra istället.

Nu har jag dock läst att en del har problem med dem i främst USA.
    Är det några här på forumet som kör Ulterra och har några tips, om man skall välja den motorn eller återgå till Terrovan.
    Känner mig väldigt velig.

Har du en modell av båt som gör det enkelt att kunna komma fram och fälla och ta upp motorn så köp inte en Ulterra.

Visst det är smidigt och enkelt att fiska av och sen förflytta sig med bensinaren och skicka upp Ulterran från fjärrkontroll och aldrig behöva fram och fysiskt fälla ner den.

Dock har det hänt 2ggr för mig att man fiskat av okända ytor och sett en sten där Ulterran fått sig en smäll där man snabbt bara fått upp en terrova på ett par sekunder och som automatiskt bryter strömmen mm.

Ulterran ska du in i fjärren och krångla lång tid tid i jämförelse.

Den är låst och all manöver sker elektroniskt. Haft fel på mjukvaran en gång som gjorde att jag inte fick upp den när det blåste på och jag ville hem fort men bensinaren. Till slut funkade den med appen och inte fjärren så jag kunde fälla upp den och ge mig iväg.

På svärgubbens hardtop med stort krångel att ta sig fram skulle jag absolut tänka mig en Ulterra men i som min öppna alubåt skulle jag inte köpa en Ulterra med facit i hand.

Men lite fräckt är det att sjösätta från bilen som på reklamen...

Tills den dagen du inser att strömmen inte är på...
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Hej.
      Ja min nya båt är en Finval 505 JS.
      så det är ganska lätt att ta sig fram.
      Det som kändes bra med ulterran är som i reklamen då jag ofta fiskar ensam, kunna sjösätta under tiden jag åker och parkerar bil&trailer.
      sen vid t.ex vertikalfiske när man söker fisk med bensinaren, hittar ett bra eko och slänger på parkering så hoppar den i och parkerar.

okej så det finns inget manuellt läge på den alls utifall att den skulle stanna i nerfält läge?
      det låter ju lite beige isåfall.

sen läste jag på amerikanska forum att det kom en gen 2 mid 2018. Och därefter inte alls lika många som haft strul med den. Detta är dock i usa.
      och nu 2019 fick väl alla minn kota en facelift men det kanske bara stannade vid just facelift?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
      14 svar
      1 867 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Karlmagnus  
      Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58