Kan jag använda trycktank tillhörande ett annat fabrikat än min motor? Kan jag exempelvis använda en trycktank tillhörande en Honda 30 till en Tohatsu 30 om behovet uppstår?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trycktank
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Roffeproppmätt Visa inläggJa, det enda som skiljer dom åt kan vara munstyckena in i motorn dvs på slangen
Precis dem kan variera mellan fabrikaten men går att byta ut, finns att köpa munstycken/anslutningar i båttillbehörshandeln eller biltema.
Kommentera
-
Är ju bara anslutningskontakten till motorn du behöver byta på slangen....eller den till nya tanken på gamla slangen....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Tack för era inlägg. Vi får se om jag behöver göra det här när våren kommer och jag köper den större motorn.
Finns det någon lösning om motorn inte passar båten trots att rigglängden är rätt?
Det vill säga min båt har lång rigg, likaså motorn jag köper till. Trots det så hamnar antikavitationsplattan fel och motorn sprutar vatten åt sidorna i höga farter. Jag tänker på att man skulle lösa problemet med en Jack Plate. Finns det någon som är bra och billig för en motor runt 70 kg?
Löser jag dessa två problem så är jag fri att välja vilken motorn jag än önskar.Senast ändrad av Laxen2; 2018-12-26, 15:38.
Kommentera
-
Hej Laxen 2;Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inläggKan jag använda trycktank tillhörande ett annat fabrikat än min motor? Kan jag exempelvis använda en trycktank tillhörande en Honda 30 till en Tohatsu 30 om behovet uppstår?
Ska du alternera att köra med Hondan och Tohatsun på samma trycktank rekommenderar jag dig att ha två bränsleslangar varav en till vardera motorn där båda passar till samma tank .. Annars blir det för jobbigt för dig!
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
om motorn hamnar så att mycket vattensprut åt sidorna uppstår sitter antikavplattan troligen djupare än 4-5cm under båtbotten....bara att höja motorn så plattan ligger närmare jäms med botten,till det måste ingen jackplate till....en justerbar jackplate kan naturligtvis vara bra ibland men det är en annan femma....Senast ändrad av byggarn; 2018-12-26, 16:18.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Motorn kan du både höja och sänka på akterspegeln samt ställa riggvinkeln tills du hittar ett läge där motorn går jämnt och snyggt vid höga farter utan att spruta vatten åt sidorna...Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inläggTack för era inlägg. Vi får se om jag behöver göra det här när våren kommer och jag köper den större motorn.
Finns det någon lösning om motorn inte passar båten trots att rigglängden är rätt?
Det vill säga min båt har lång rigg, likaså motorn jag köper till. Trots det så hamnar antikavitationsplattan fel och motorn sprutar vatten åt sidorna i höga farter. Jag tänker på att man skulle lösa problemet med en Jack Plate. Finns det någon som är bra och billig för en motor runt 70 kg?
Löser jag dessa två problem så är jag fri att välja vilken motorn jag än önskar.
Old Firehand
Leif Engsström
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
|