Min grabb mår illa när han hör ordet inombordare. Beror på att det oftast är så in i helvete trångt att meka inombordare. Han berättelser han förtäljt när han kommit hem från jobbet helt slut. Är oftast när han i legat som en orm och försökt känna sig fram var felet är. Och sen lokaliserat det knappt gått att åtgärda på grund av att det är för trångt. Det kan räcka att avstå om inte nån stackare som grabben ska serva skrotet. Blir ju inte alltid det snabbaste jobbet att åtgärda heller om inombordaren sitter trångt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inombodare vrs utombodare
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanenMin grabb mår illa när han hör ordet inombordare. Beror på att det oftast är så in i helvete trångt att meka inombordare. Han berättelser han förtäljt när han kommit hem från jobbet helt slut. Är oftast när han i legat som en orm och försökt känna sig fram var felet är. Och sen lokaliserat det knappt gått att åtgärda på grund av att det är för trångt. Det kan räcka att avstå om inte nån stackare som grabben ska serva skrotet. Blir ju inte alltid det snabbaste jobbet att åtgärda heller om inombordaren sitter trångt.
Kommentera
-
Elanen fråga vilken bilmeck som helst de har knappast roligare....
Utombordare är knappast mer lättskruvade men de är oftast mer bränsleeffektiva och betydligt lättare pga mindre motorblock gäller 4takt vilket är enda alternativet enligt min åsiktI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Problemet för en båtmek är ju att dom inte kommer åt undersidan och att motorrummet kanske bara är 5 cm bredare än motorn.... Komma åt startmotorn på min förra båt var ett rent helvete
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalexÄven om Inombordaren är sötvattenkyld, så borde man väl ha sjövatten i limpor och värmeväxlare som kan frysa.
Eller ?
Kommentera
-
TamTam, grabben gick 3 år som bilmek först. Men att meka med båtar och båtmotorer är enligt honom mycket värre. Även dessa stora utombords 4- taktare kan vara trånga som attan enligt honom att meka med. Han är glad att nu få jobba med båtmotorreservdelar på sveriges största firma. Erfarenheten av att meka med båt, och båtmotorer ligger ju inte honom i fatet direkt. Han får väl tacka mig på ålderns höst att jag lurade in honom på mekkandet he he. Man har ju nytta av det själv. PS, var uträknat.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ska man drömma sig iväg ett antal år så kan det gärna stå en sån här vid bryggan med 2*Yamaha F225. http://www.yachtshare.com/cgi-bin/di...small?bid=3200 Snälla farbror Tomten
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojSka man drömma sig iväg ett antal år så kan det gärna stå en sån här vid bryggan med 2*Yamaha F225. http://www.yachtshare.com/cgi-bin/di...small?bid=3200 Snälla farbror Tomten
God jul och gott nytt år oxå, kommer ner i vår om jollen är klar och rensar Karlskrona vattnen totaltI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 899 visningar
0 gillar
|