Ursprungligen postat av Pikeless
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa 50hp fyrtakt
Collapse
X
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
KAn ju bara tala för mej själv och då går Yamaha fet bort..har haft en nu i 5 år och har fått nytt tiltpaket 3 gånger.....fått det på garanti men det är ändå dåligt..
Ska byta till nästa år och då blir det en Honda eller Suzuki...Yrkesfolket kör ju mest med dom 2 så då borde dom vara bäst...
Har desutom en släkting som kör en honda från 93 som han inte haft ett fel på trots att han varken servar eller har den inomhus på vinter...det är bara upp och i som gäller...Daniel Granholm
Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben
Kommentera
-
Försök hitta test i Båtnytt för 2-3år sedan. Dom gick igenom olika fabrikat 50hp fyrtakt. Suzuki har lägst decibel och bränslesnålast. Kör Suzuki själv och kan bara lovorda den! Mercury är skräp! Flera bekanta som haft strul med sina. Skramlar och går hårt. Lyssna på en Suzuki på tomgång, och en Mercury..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Yamaha eller Honda !
Yamahan skulle jag helt klart ta, Hondan drar dock lite mindre bränlse skulle jag tro.
Är kanske inte rätt person att kommentera detta, men har kollat ett tiotal tester på olika motorer i olika storlekar och Yamaha presterar helt klart bäst ! Hondan säker 2:a.
Mercury's testresultat har varit riktigt bedrövliga.
Kommentera
-
Köp den som har bäst kombination av pris, garanti ,lokal service.
Bara för att nån tycker att en motor "går fetbort" eller nån annan haft otur med ett exemplar av en motor från ett speciellt märke, är alla fyra märkena stora på marknaden och förmodligen dugliga.
Jag hade en Mercury F60 i två sommrar som gick som tåget, helt perfekt, andra tycker den går "fetbort"... You pay your money, you take your chances.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidLFörsök hitta test i Båtnytt för 2-3år sedan. Dom gick igenom olika fabrikat 50hp fyrtakt. Suzuki har lägst decibel och bränslesnålast. Kör Suzuki själv och kan bara lovorda den! Mercury är skräp! Flera bekanta som haft strul med sina. Skramlar och går hårt. Lyssna på en Suzuki på tomgång, och en Mercury..G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MälarGösenKAn ju bara tala för mej själv och då går Yamaha fet bort..har haft en nu i 5 år och har fått nytt tiltpaket 3 gånger.....fått det på garanti men det är ändå dåligt..
Ska byta till nästa år och då blir det en Honda eller Suzuki...Yrkesfolket kör ju mest med dom 2 så då borde dom vara bäst...
Har desutom en släkting som kör en honda från 93 som han inte haft ett fel på trots att han varken servar eller har den inomhus på vinter...det är bara upp och i som gäller...
PS kan tillägga att en vän till mej har en Mercury 75a fyrtaktare från 2004 den går bra när allt funkar men 10000 kr har försvunnit i rep bla brunnen startmotor och märkliga skrapljud i växelhuset!Senast ändrad av TAMTAM; 2006-12-04, 19:05.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Loomis ManEnda problemet som jag hört talas om med Suzuki är att det är så förbaskat populära just nu
kan man inte få en Abelfinish på kåpan
Varför en fyrtaktare? Vad jag läst är det bättre drag och mindre bränsleförbrukning med en Evinrude E-Tech. Dessutom släpper den ut mindre skit i vattnet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|