Service på båtmotor nu eller i vår? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Service på båtmotor nu eller i vår?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM
    De får riktigt fina fiskar i Vättern nu vilka storlekar!
    Har själv haft några riktigt fina fullträffar i Dec i vättern otroligt kul men jag har bara trettio mil enkel du får flytta närmare helt enkelt
    Jag ska dit nästa helg och jaga lax i en polares båt
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

De får riktigt fina fiskar i Vättern nu vilka storlekar!
      Har själv haft några riktigt fina fullträffar i Dec i vättern otroligt kul men jag har bara trettio mil enkel du får flytta närmare helt enkelt
      Kompisen åker ner med sin båt och kör en vecka på vättern nu snart. Ja det är synd man har så långt. Jag får väl helt enkelt flytta ner dit fisket är bra. Kan ju försörja mej som trollingguide. Jag har ju några rävar här att lära mej från

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
        Jag ska dit nästa helg och jaga lax i en polares båt
        joj, jag har hört att du bara jagar brunetter.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
          Kompisen åker ner med sin båt och kör en vecka på vättern nu snart. Ja det är synd man har så långt. Jag får väl helt enkelt flytta ner dit fisket är bra. Kan ju försörja mej som trollingguide. Jag har ju några rävar här att lära mej från
          Att du inte hänger på!
          Har ni en vecka på er kommer ni ut flera dagar om ni inte har väldig otur, försök kolla upp vädret i förväg någorlunda visst blir man inblåst men en pilsner i nypan och en rökt sik från Klangahamn att käka så funkar det, se det som semester fullträffen kan ligga runt hörnan speciellt i år man vet aldrig men visst 60mil är långt... mvh
          Antar du bor i Östersund/Storsjön trakten?
          Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-12, 20:26.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

"Vättern är absolute ingen höjdare för tillfället "

Det var vad dom som drog den fina 11+ fisken stod och försökte tukta i mig kvällen innan En annan kille med erfarenhet av 10+ var uppe i Granvik idag, jag var ruskigt sugen att göra dessamma så vindarna var av det lite lamare slaget, men är man sjuk så är man :S

TAMTAM ; Vart kmr du ifrån?
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
              joj, jag har hört att du bara jagar brunetter.
              Hmm kanske ligger nåt i det för nån lax hinner man ju fan aldrig jaga, fast just nu känner jag mej just nu jagad av brunetten, kanske börjar bli dags att jaga en ny
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                "Vättern är absolute ingen höjdare för tillfället "

Det var vad dom som drog den fina 11+ fisken stod och försökte tukta i mig kvällen innan En annan kille med erfarenhet av 10+ var uppe i Granvik idag, jag var ruskigt sugen att göra dessamma så vindarna var av det lite lamare slaget, men är man sjuk så är man :S

TAMTAM ; Vart kmr du ifrån?
                Man åker inte till Vättern för mängdfiske längre men i sällsynta fall om du hamnar rätt så hugger det ofta riktigt bra faktiskt men som med allt annat det kräver sin man var nere för nån månad sen och körde konstbeten utanför Karlsborg fick en gröning på nio kilo!!men det blev allt riktigt blåsigt var det också en guide grabb från Skövde hade 5 i båten största på 10,4 mycket fin svit allt på löja och 25m djup hittade mängder med betesfisk sista dagen ost flygfältet och längre ut i sjön tyvärr kunde vi inte fiska så länge, det gäller att kunna sina vatten när det är trögt och lokalkillarna hade några riktigt fina i baljorna såg flera på 9-10 kg!
                Blir en resa snart igen!
                Bor utanför Stockholm

Kommentera

Flode bor inte du nånstans i närheten av Karlsborg?
                  Om så borde du utnyttja den här hösten och nästa år för riktig storfisk i Vättern troligen kommer sjön att kraftigt gå ner kommande år efter detta.
                  Är inte säker men det är nog stor risk dessvärre, jättefiskarna nu är ett resultat av lyckade isättningar som inte har upprepats lika bra har den informationen från en som är mycket framgångsrik på Vättern och mycket insatt.

Kommentera

Att du inte hänger på!
                    Har ni en vecka på er kommer ni ut flera dagar om ni inte har väldig otur, försök kolla upp vädret i förväg någorlunda visst blir man inblåst men en pilsner i nypan och en rökt sik från Klangahamn att käka så funkar det, se det som semester fullträffen kan ligga runt hörnan speciellt i år man vet aldrig men visst 60mil är långt... mvh
                    Antar du bor i Östersund/Storsjön trakten?
                    Jo visst vore det roligt att hänga på! Kommer att jobba i 5v nu, och semesterdagarna är redan utnyttjade på baggerud i våras är jag rädd för. Men vi har faktiskt ett riktigt fint fiske på insjööring här hemma nu också. Inga monsterlaxar a'la vättern men har man tur kan det nypa på nån 5-kilos i bland. Fångst på 10-15 prickiga på en dag händer.

Jag bor i Hudiksvall så det är 30 mil ner till sthlm, och sen lika långt till minst ner till vättern Får nog nöta på med mina prickiga här hemma i höst! Men till våren då jäklar!

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                      Hmm kanske ligger nåt i det för nån lax hinner man ju fan aldrig jaga, fast just nu känner jag mej just nu jagad av brunetten, kanske börjar bli dags att jaga en ny
                      Hehe, ja jag håller också på och jagar, dock har jag höga krav på fruntimret. Hon måste kunna orka veva in mina extremt tungdragna tl-powerplaner-pulkor och veva riggar. Samt göra god matsäck som vi kan ha med oss på sjön!

Annars är det inget att ha!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 874 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus