Köpte den på vinst eller förlust av polarens farsa för 400 spänn. Motor såg fräsch då fräsch ut.
När jag sedan kom hem och tog av kåpan så fick jag en chock. Motorn såg som ny ut innanför. Testade att tömma ur oljan i växelhuset och den var också som ny. Inge tendes att vara grå eller något.
Jag servade den med ny olja, nytt stift, tog isär förgasaren och blåste ren den, gjorde ren tanken och bränslefiltret osv.
Vad hände sen då? Jo startade på andra draget i tunnan och puttrade på i 10 minuter och sen slog jag av den. Gick klockrent
Dagen efter så skulle jag ut och trolla. motorn gick klockrent ja en sådär cirka 20-30 minuter sen så la den av och började jävlas. Startade igen men var nu mer svårstartad och la sedan av igen efter tag.
Testade den dagen efter och det var exakt samma sak. Gick så otroligt fint i 20 min sen började den jävlas.
Efter motor la av så var stiftet torrt båda gångerna.
MIN FRÅGA LYDER: Vad är det som kan vara fel?
Den sprutar ut kylarvatten men då inte en stråle utan mer spottar ut vattnet. Det kan väl inte vara felet? för en sån liten motor behöhver ju knappas lika bra kylning som en 10 hästars.
Motor hade förövrigt stått still i cirka 15 år och nästan aldrig använts kanske därav den såg så fin ut och att olja var så fräsch i växelhuset.
Har ej hunnit tagit isär förgasare igen och kikat men det borde ju inte ha kunnat kommit in något skit. Kanske monterade något fel i förgasaren?
När jag sedan kom hem och tog av kåpan så fick jag en chock. Motorn såg som ny ut innanför. Testade att tömma ur oljan i växelhuset och den var också som ny. Inge tendes att vara grå eller något.
Jag servade den med ny olja, nytt stift, tog isär förgasaren och blåste ren den, gjorde ren tanken och bränslefiltret osv.
Vad hände sen då? Jo startade på andra draget i tunnan och puttrade på i 10 minuter och sen slog jag av den. Gick klockrent
Dagen efter så skulle jag ut och trolla. motorn gick klockrent ja en sådär cirka 20-30 minuter sen så la den av och började jävlas. Startade igen men var nu mer svårstartad och la sedan av igen efter tag.
Testade den dagen efter och det var exakt samma sak. Gick så otroligt fint i 20 min sen började den jävlas.
Efter motor la av så var stiftet torrt båda gångerna.
MIN FRÅGA LYDER: Vad är det som kan vara fel?
Den sprutar ut kylarvatten men då inte en stråle utan mer spottar ut vattnet. Det kan väl inte vara felet? för en sån liten motor behöhver ju knappas lika bra kylning som en 10 hästars.
Motor hade förövrigt stått still i cirka 15 år och nästan aldrig använts kanske därav den såg så fin ut och att olja var så fräsch i växelhuset.
Har ej hunnit tagit isär förgasare igen och kikat men det borde ju inte ha kunnat kommit in något skit. Kanske monterade något fel i förgasaren?
Kommentera