Johnson 25hk -74 problem! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 25hk -74 problem!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja en förgasare från 74:a kan ha en massa avlagringar som "släpper" med modern spritblandad bensin, jag skulle göra som pegaso.

Tänk att äga, köpa en utombordare äldre än en själv... (?) Har aldrig hänt mig och sannolikheten minskar med åren...
    Plocka isär förgasaren i beståndsdelar. Blås ALLA munstycke och ALLA kanaler i förgasaren med bromsrengöring. Då ser du om där är stopp någonstans. Det är inte så svårt som det låter. Akta ögonen bara. Använd inte tryckluft....
    Man kan blåsa bort viktiga detaljet ( egen erfarenhet) Att bara lägga en förgasare i ett bad brukar sällan/ aldrig hjälpa såvida det inte är en ultraljudstvätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
      Plocka isär förgasaren i beståndsdelar. Blås ALLA munstycke och ALLA kanaler i förgasaren med bromsrengöring. Då ser du om där är stopp någonstans. Det är inte så svårt som det låter. Akta ögonen bara. Använd inte tryckluft....
      Man kan blåsa bort viktiga detaljet ( egen erfarenhet) Att bara lägga en förgasare i ett bad brukar sällan/ aldrig hjälpa såvida det inte är en ultraljudstvätt.
      Säkert menat till TS och helt rätt, jag körde senast med Biltemas bromsrengöring samt deras tryckluft på burk, rekommenderas - men använd skyddsglasögon!

Jag skalade en tunn, fintrådig kabel med tunna kardeller av mjuka koppartrådar för att tillsammans med bromssprayen rensa munstyckena...

Kommentera

Ultraljudstvätt är smidigt. Plocka isär allt, kör i tvätten (gärna ett par gånger).
        Om du ska "rensa" munstycken med div. "verktyg", var försiktig så det inte blir repor i munstyckerna!

Oldschool; rengör med diesel, blås med tryckluft. (Ofta blåser man bort någon liten del....)
        Visst fn är det en materialsport!

Kommentera

Jag kommer nog köpa alla skrivar, nipplar, packningar mm nytt sen en ultraljud tvätt sen bör den va som ny så blir det bra gjort.
          Såg att nålen inte sitter på flottören så där har vi ett stort problem som gör att den ger för mycket soppa.

Kommentera

Köper nog nya nipplar och insug samt packningar till förgasaren samt en ultratvött så blir det bra hoppas jag annars vet jag inte felet ��

Kommentera

Blir nya packningar och nålar mm sen en ultraljudtvätt. ��

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 899 visningar
              0 gillar