Hej,
Jag har fortfarande problem med min motor fastän jag har bytt:
* Impeller sats med hus
* Växellådsolja
* Packningar
* nya muttrar
* Bränslepump sats
* Bränsle filter
* Nya stift
och mycket mer.....
Här kommer en sån bra förklaring som möjligt då man är amatör
1, Båten är svårstartad så måste alltid ha gasreglaget från "gasspaken" för att den sa gå jämt och bra.
2, Den går inte upp i fart när man gasar fullt utan håller max 5 knop ett tag sedan dör den efter 5 min åkande. (detta är en 25 hästars motor)
3, när motorn stängs av så låter det som en köttbit ligger på ett stekbord och blir iordninggjort. Har kollat men inget som ligger mot och blir bränt.
2 saker som jag kan tänka mig är fel:
1, "piss strålen" är under vattnet så blir inget tryck då båten är låg.
2, Förgasaren behöver ordentlig rengöring
Någon som är bra på detta eller bor i Stockholms området som kan ta en titt på den? Tacksam för svar!
Jag har fortfarande problem med min motor fastän jag har bytt:
* Impeller sats med hus
* Växellådsolja
* Packningar
* nya muttrar
* Bränslepump sats
* Bränsle filter
* Nya stift
och mycket mer.....
Här kommer en sån bra förklaring som möjligt då man är amatör
1, Båten är svårstartad så måste alltid ha gasreglaget från "gasspaken" för att den sa gå jämt och bra.
2, Den går inte upp i fart när man gasar fullt utan håller max 5 knop ett tag sedan dör den efter 5 min åkande. (detta är en 25 hästars motor)
3, när motorn stängs av så låter det som en köttbit ligger på ett stekbord och blir iordninggjort. Har kollat men inget som ligger mot och blir bränt.
2 saker som jag kan tänka mig är fel:
1, "piss strålen" är under vattnet så blir inget tryck då båten är låg.
2, Förgasaren behöver ordentlig rengöring
Någon som är bra på detta eller bor i Stockholms området som kan ta en titt på den? Tacksam för svar!
Kommentera