Funderingar kring skadad propeller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring skadad propeller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

I Gbg är det propellertrim som jag skuille vänt mig till. Du kanske passerar här ibland!?
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Har inne motorn för års-service nu på marinan här, och de sa nu att lagerhållaren var av/sprucken, så oljan (växelhusoljan antar jag?) var som grädde sa han, och att det då hade kommit in vatten. Jag körde typ kanske 20 minuter med motorn efter skadan på propellern och han sa att oljan borde inte bli så på den korta stunden. Han menade att det borde bli så efter mer än en timmes körning. Tror ni lagerhållaren kan ha varit skadad innan eller vet ni något om detta? Någon som behövt byta lagerhållaren tidigare och fått samma problem?

Kommentera

Der fikk vi dokumentert hvorfor det er lurt å sjekke grundig og ikke bare file litt og kjøre videre....

Vann i oljen gjør den melkehvit på sekunder, det er bare et spørsmål om hvor stor lekkasjen er.
        Team Colibri

Kommentera

Visst är det så, men jag har själv fått värre skador på propellern efter kontakt med stenar utan att drevet eller andra delar har skadats. Som det ser ut så har ju proppen bara nuddat stenen. Huruvida det har varit fel på lagerhållaren innan propellerskadan är svårt att säga, men visst är det möjligt.

Kommentera

Inte bra å köra med obalans för länge
            Men passa på å köp 10hk mer genom att välja en rostfri.
            vilken skillnad ´

Kommentera

Wow, finns det propellrar som ökar antalet hästkrafter i motorn? Berätta mer!

Kommentera

Ursprungligen postat av bbenderman Visa inlägg
                Inte bra å köra med obalans för länge
                Men passa på å köp 10hk mer genom att välja en rostfri.
                vilken skillnad ´
                Kostar multum, dessutom ökar risken för skador i drevet vid grundkänning då den är gjord av ett hårdare material som inte ger efter som aluminium. En rostfri propp kan ge mer toppfart då de brukar ha mindre slipp, men inte f-n ökar en sådan hk-antalet.

Kommentera

Ursprungligen postat av jotinho Visa inlägg
                  Har inne motorn för års-service nu på marinan här, och de sa nu att lagerhållaren var av/sprucken, så oljan (växelhusoljan antar jag?) var som grädde sa han, och att det då hade kommit in vatten. Jag körde typ kanske 20 minuter med motorn efter skadan på propellern och han sa att oljan borde inte bli så på den korta stunden. Han menade att det borde bli så efter mer än en timmes körning. Tror ni lagerhållaren kan ha varit skadad innan eller vet ni något om detta? Någon som behövt byta lagerhållaren tidigare och fått samma problem?
                  Kom att tänka på ett par saker, 1) Gummivulkningen i proppen borde ha skyddat drevet vid en så liten skrapning som det ser ut at ha varit av bilden att döma, och 2) det kan inte vara så att packboxen har läckt in vatten redan innan propellerskadan och det i sin tur har orsakat skadorna på lagerhållaren ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 867 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58