Mercury proxs115 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mercury proxs115

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mercury proxs115

Hej,

Vad är era erfarenheter av mercury proxs 115?

Vi har to på teamet, på hver sin Starweld Fusion. Så langt er erfaringene helt topp, men vi har ikke nok timer til å si noe om levetid etc. Det er dog ikke en ny modell, og 2,1 literen som brukes har vært på markedet i flere år mens dagens Pro XS kom i 2016.

Best i bransjen på kraft vs vekt, svært turtallsvillig og med gode løsninger for enkelt vedlikehold. Kanskje ikke den ideeelle motoren hvis du primært skal trolle i 2 knop, men til spinnfiske etc er den helt topp. Jeg digger Vesselview tilbehøret og utvalget av propeller. (For dette er en motor som skal ha en skikkelig propell, ikke billigmodell.)
    Team Colibri

Kommentera

Vet du hur stor skillnaden är mellan proxs och den vanliga fyrtaktarn på115 hk?

Kommentera

På papiret er forskjellen 300 omdreininger.

Men Pro XS har også en annen programmering av CPU og EFI som gjør den mer turtallsvillig, litt enkelt sagt så får den rett og slett mer drivstoff fortere. Høyere toppfart og raskere akselerasjon er konsekvensen av høyere turtall og mer drivstoff. EFI-justeringen er den mest markante jeg har sett på en påhenger, du kan få vondt i lommeboken av å se på forbruket når du gir gass, men det jevner seg ut straks båten oppnår farten du hadde tenkt.

Forbruk med 17» Trophy Plus:
        550-600 rpm, 1.1L timen
        1000 rpm, 2.3 L timen
        2000 rpm, 6L timen
        3000 rpm, 10.2 L timen
        4000 rpm, 17.5 L timen
        5000 rpm, 28.3 L timen
        6000 har jeg ikke skrevet ned men ca 38L
        Team Colibri

Kommentera

Körde en Pro XS i ca 1,5 år på min Ranger Z175. Hade även Command Thrust växelhuset. Har bara gott att säga om motorn, går snålt men är fortfarande riktigt stark och med bra toppfart.

Hade en vanlig 115 Command Thrust innan min Pro XS men på en Z6 men upplevde dem som betydligt långsammare i mellanregistret. Dock hade Z6 en 26" Fury och Z175 en 24" Tempest och att jag även inte hade ställt in ventplugsen optimalt på Z6 så kan inte säga exakt mer än en generell känsla.

I vilket fall tycker jag dessa 115hk motorer verkar vara den klart bästa 115hk på marknaden. Känner massor som kör dem och alla är supernöjda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 881 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Karlmagnus  
          Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58