4-taktare, började vibrera och tappade kraft. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4-taktare, började vibrera och tappade kraft.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
    Va? Det vore nog fint om du gjorde någon koppling till problemet innan du börjar gissa...

Jag hade ett liknande strul på min DF50. Det kom efter att jag bytt tändstift och det visade sig att ett av de nya stiften var kass. Prova att byta stift, det är ju rätt enkelt och kostar inte skjortan.
    Nu har jag läst igenom den här tråden några gånger och blir allt mer irriterad på ovanstående citat! Vad är det som föranleder denna reaktion som tydligen fått en FS-medlem att radera sina inlägg och lämna tråden? På vad sätt anser Lejestrand att Bertil R:s teori är mindre kvalificerad än övriga gissningar i tråden. Har du själv erfarenhet av blåsta topplockspackningar så du vet alla tänkbara konsekvenser? Jag är ingen expert på båtmotorer, men det är kanske du. De kanske inte alls reagerar som bilmotorer på blåst topplockspackning.

Jag säger inte att det är packningen, men jag vågar påstå att det är en möjlighet! För jodå, att blåsa en topplockspackning kan mycket väl gå i ett fingerknäpp och resultatet kan bli att en eller flera cylindrar tappar kompression med de problem som beskrivs i tråden som följd! Att det är en cylinder som fallit ur på ett eller annat vis verkar väl mest troligt, men orsakerna kan vara många vilket konstaterats i övrigt i tråden...
    Skit fiske!
    Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Nu har jag läst igenom den här tråden några gånger och blir allt mer irriterad på ovanstående citat! Vad är det som föranleder denna reaktion som tydligen fått en FS-medlem att radera sina inlägg och lämna tråden? På vad sätt anser Lejestrand att Bertil R:s teori är mindre kvalificerad än övriga gissningar i tråden. Har du själv erfarenhet av blåsta topplockspackningar så du vet alla tänkbara konsekvenser? Jag är ingen expert på båtmotorer, men det är kanske du. De kanske inte alls reagerar som bilmotorer på blåst topplockspackning.

Jag säger inte att det är packningen, men jag vågar påstå att det är en möjlighet! För jodå, att blåsa en topplockspackning kan mycket väl gå i ett fingerknäpp och resultatet kan bli att en eller flera cylindrar tappar kompression med de problem som beskrivs i tråden som följd! Att det är en cylinder som fallit ur på ett eller annat vis verkar väl mest troligt, men orsakerna kan vara många vilket konstaterats i övrigt i tråden...
      Skit fiske!
      Gösta
      Skönt att jag kunde hjälpa dig att bli av med några extra kalorier...

Kommentera

Vad är det för j-a ton. Men du har väl inget svar på mina frågor... Har man trampat i klaveret är det klokt att stå stilla så det inte blir värre musik!

Kommentera

Har du kommit något på spåren? Var inte det där en sprillans ny motor?
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
            Vad är det för j-a ton. Men du har väl inget svar på mina frågor... Har man trampat i klaveret är det klokt att stå stilla så det inte blir värre musik!
            Det är du som gör bort dig, men jag är inte säker på att du fattar det själv. Du drar växlar på ett inlägg som inte längre är fullständigt och där du bestämmer dig för att leka polis och göra dig till språkrör för någon som inte ens bett om det.

Vilken "ton" någon använder är svårt att bedöma i skriven text och hur du väljer att tolka mitt inlägg skiter jag fullständigt i, det är ditt problem och inte mitt. Jag är inte heller intresserad av att svara på dina frågor, då jag har svårt att se att det kommer att leda till något konstruktivt.

Over and out...

Kommentera

Jo jag förstår att du inte har något svar...

Kommentera

Varför händer alltid sånt här i mina seriösa trådar XD haha
                Ni får ha precis vilken ton ni vill mig veterligen bara min motor blir bra;P

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
                Har du kommit något på spåren? Var inte det där en sprillans ny motor?
                Ne ska dit imorn och nej, 2011

Kommentera

Ett std test man gör då man söker runt utöver vad som redan nämnts i tråden är ett vanligt kompressionstest. Ser det bra ut vet du att du måste finna felet i bränslekedjan alternativt det elektriska.

Ser det dåligt ut har man ett mekaniskt problem på halsen tyvär.

Lycka till!
                  __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

gissar på ett stift jag....alternativt gammalt eller vattenskadat bränsle,men fattar jag rätt borde du kört ur den tanken och har färsk soppa i nu...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Körde uteslutningsmetoden genom att koppla ut en spole i taget. Klappat å klart. Ett tändstift som var dött.

Bytte alla stift och nu går den som klockan igen tack som fan för all hjälp! Ni är grymma!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus  
                      Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58