Demontera skruvbygeln på utombordaren!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Demontera skruvbygeln på utombordaren!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Demontera skruvbygeln på utombordaren!!!!!

Demontera skruvbygeln på utombordaren!!!!!
    Jag har köpt ett nytt combilock lås för min lilla utombordare och den skall ersätta en av skruvbyglarna. Men hur får jag bort skruvbygeln alltså kunna skruva ur den då det sitter en bricka/platta bakom den som skruvas mot aktern. Måste man ta bågfilen eller? Gärna snabbt svar.....

monterade ett lås igår på min motor. Jag bara skruvade och när det tog emot så skruvade jag med hjälp av en skiftnykel då pressades brickan/plattan loss.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik_Lerum Visa inlägg
      monterade ett lås igår på min motor. Jag bara skruvade och när det tog emot så skruvade jag med hjälp av en skiftnykel då pressades brickan/plattan loss.
      jaha oki är det så enkelt får man ta i med våld eller? Är den nitad eller för jag kan inte kolla motorn just nu. Var det svårt o montera den där? Vad behöver man för verktyg då jag inte kan åka hem igen bor en bit ifrån så man inte sitter där o nåt fattas.
      En fundering till det står att man skall borra några mm i aktern. Gjorde du det? För dom som sålde låset sa att dom aldrig borrade nånting utan körde utan mot aktern

detta har jag https://www.comstedt.se/files/manual/1014-00.pdf

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman
        Brickan som trycks mot akterspegeln har en utstickande tapp som ska in i akterspegeln för att försvåra att förflytta brickan i sidled. räcker med att borra in några mm.
        okej är det så, har du monterat denna nån gång eller? I så fall gärna svara på det jag skrev till den innan

Kommentera

Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
          jaha oki är det så enkelt får man ta i med våld eller? Är den nitad eller för jag kan inte kolla motorn just nu. Var det svårt o montera den där? Vad behöver man för verktyg då jag inte kan åka hem igen bor en bit ifrån så man inte sitter där o nåt fattas.
          En fundering till det står att man skall borra några mm i aktern. Gjorde du det? För dom som sålde låset sa att dom aldrig borrade nånting utan körde utan mot aktern

detta har jag https://www.comstedt.se/files/manual/1014-00.pdf
          Om låset ska fungera ska du borra. Vad är det för oseriös firma du pratat med??
          De monterar alltså lås till kunder som inte skulle vara godkända av försäkringsbolag.
          Undrar om deras kunder fått info om det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
            Om låset ska fungera ska du borra. Vad är det för oseriös firma du pratat med??
            De monterar alltså lås till kunder som inte skulle vara godkända av försäkringsbolag.
            Undrar om deras kunder fått info om det?
            ingen aning varför o hur men vet nu att man skall bör göra det så resten får stå för dom...... Huvvudsaken jag vet resten struntar jag i. Jag köpte bara låset på ett ställe. Men vad behöver man för verktyg det står inte ordagrant tyvärr

Kommentera

jag borrade i akterspegeln, tror de verktyg jag använde förutom borr var spärrskaft och skiftnyckel.

Kommentera

behövdes inte så mkt våld för att få brickan att lossna man bara gängade ut skruven så pressades den loss.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                14 svar
                1 881 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Karlmagnus  
                Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58