Säljaren gick inte med på att häva köpet eftersom han påstår att han beställde motorn för mig. Motorn ifråga är en Suzuki 2,5 HK. Är den värd att behålla som en nödmotor eller en lättviktsmotor för att avverka kortare avstånd eller bör jag försöka sälja den vidare? Har någon annan praktiska erfarenheter av denna motor? Är den en "trevlig" och användarvänlig motor?
Jag tycker primärt inte att det är värd att behålla motorn eftersom den troligtvis kommer att kosta dubbla priset att serva den genom dess livslängd och dessutom kommer jag inte att använda den speciellt ofta. Jag har en stor roddbåt som väger cirka 250 kg och använder en Honda 6 HK som huvudmotor som inte får båten i plan och det går inte speciellt fort för den delen heller.
Jag tycker primärt inte att det är värd att behålla motorn eftersom den troligtvis kommer att kosta dubbla priset att serva den genom dess livslängd och dessutom kommer jag inte att använda den speciellt ofta. Jag har en stor roddbåt som väger cirka 250 kg och använder en Honda 6 HK som huvudmotor som inte får båten i plan och det går inte speciellt fort för den delen heller.
Kommentera