Söker motor till Crescent 434! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker motor till Crescent 434!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker motor till Crescent 434!

Som rybriken lyder så söker ja efter en utombordare med rorkult till en Cresent 434, får max ha 15hk enligt specen så tänkte sikta på de (99% av ekonomiska skäl). Har tagit sikte på två modeller och de är Honda & Suzuki, givetvis öppen för förslag.. Nån som har erfarenhet av de båda och kan ge lite feedback vore gött!

Om någon här på forumet är i krängarsvängarna å vill sälja en motor så är de också välkommet med förslag. Annars är ja nog mest inne på att köpa nytt (17/18)

Mal på lite vettja och kom gärna med synpunkter på vad man ska ha och inte ha! 👍🏼

Jag skulle inte ha mindre än 15hk, har det dubbla på min 434a.

Kommentera

Förstår inte hur man kan sätta 15 som max egentligen... Båten är ju jävligt robust tkr jag iaf när man jämfört med andra båtar.

Kommentera

Hade 15hk på min 434,då plana den inte med 2pers i.
        Nu har ja en 30hk fyrtakt på å kan marcha i 20-22knop mä 2-3pers i.
        Sattsa på minnst 20hk å hällst 30.
        Den är värkligen inte rolig med 15,nu är min iofs ganska ombyggd och väger garanterat mer än en orginal.
        Jag kunde försäkra min på folksam,dom andra jag ringde till va inte jätte imponerade,men båten klarar det galant.

Kommentera

Säger som ovan satsa på 25-30 hk och inte en 4Taktare utan en Evinrude E-tech så får Du bra prestanda på Din 434.a polaren har 20 hk på sin och det ärbara gasen i botten som gäller med 2 man och då är ingen av oss någon tungviktare så gör Dig en tjänst och skaffa en vettig motor till Din trevliga fiskeracer ,-)

Kommentera

Fint å höra grabbar! Då kanske de är dags att lätta på lädret då å handla en 25-30hk���� Är de nytt som gäller eller ska man gå på begagnat?

Kommentera

Medger Din budget nytt så skulle jag satsa på det men det går att göra fynd på beg med ibland om man har tid på sig att leta och avvakta rätt motor till rätt pris.

Kommentera

har generellt svårt för beg grejer.. frågan är vilka märken man ska leta efter och hålla sig ifrån...

Kommentera

Kommer det upp en juste deal på en nyare motor på blocket så är den borta oerhört snabbt. Det är många som bevakar. Jag lessnade själv och köpte nytt. Priserna på beg är allt för ofta sanslöst höga.

Kommentera

Går mot strömmen. Min 434 gör knappt 16 knop med mycket fiskegrejer batteri å två vuxna. Gör ca 18 knop själv. Planar även ut med 2 vuxna å två barn (4+6 år) så för mig räcker 15hk bra. Jag har en honda. Men jag hade kunnat tänkt mig en 20a för 3 pers,men tycker 30 låter onödigt mycket. Är väl olika, men jag är nöjd med att den planar ut å gör ca 15 knop så...
                    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                    10 svar
                    4 851 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg heinrich79