Hjälp med bultning av frontmonterad elmotor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med bultning av frontmonterad elmotor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med bultning av frontmonterad elmotor.

Hej fiskevänner, behöver lite tips och råd om hur jag ska bulta fast min frontmonterade elmotor i en Uttern 510 Ht, som jag ser det har jag ingen möjlighet att ha genomgående bult, (tror jag) utan min tanke är att köra med en marinplyfa som jag har fäst med sikaflex/ankarmassa och fransk skruv? och sen skruva fästet till elmotorn i den. Tror ni det håller eller ska jag såga upp en knytnävstort hål och sätta plattor på undersidan och bulta? om det ens är möjligt. Tack på förhand för tips. #Teamjeddslem

Mvh Peter

Personligen litar jag enbart på genomgående bult till såna fästen då det är stora krafter i farten så kan Du ta upp ett hål så gör det och sätt dit en inspektionslucka så har Du åtkomst framöver med om det behövs, att såga i sin båt är underskattat här på FS men hoppas det lossar för det blir så mycket bättre om man gör monteringarna på rätt sätt ;-)

Kommentera

Går det inte att ta upp ett hål så du kommer åt med genomgående bult? Så här gjorde jag: https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ad-motor/page3

Kommentera

https://photos.app.goo.gl/TqFLTp7DkmDCIoZR2 om jag öppnar här? Borde det qå att sätta ett bleck på insidan och skruva i? Någon som bestämt vet innan jag sågar? Haha

Kommentera

Skivexpander?
          Click image for larger version

Name:	11AF2B7B-C665-4142-9B30-20D8A42D4191.jpeg
Views:	1
Size:	209,6 KB
ID:	1787125

Kommentera

Jag har kört popnit på två st montage och de sitter som berget säsong efter säsong

Kommentera

Jag gjorde ett snabbfästa kolla min tråd där är bara en prototyp men offrade en aluminium stege som bas .
              Kolla hur de brukar göra på mindre segelbåtar till båtmotorn där finns ett snabbfäste du bara drar motorn rakt upp.
              Och placerar sedan motorn på ett bättre ställe.
              Som tävlingseglate brukar jag placera motorn mitt i båten så långt ned i kölen jag kommer.

Kommentera

Ok! popnit låter fantastiskt smidigt, kör du bricka på insidan som den expanderar emot då ? för den trasar sönder plasten annars?

Kommentera

Ursprungligen postat av Zoegas Visa inlägg
                  Ok! popnit låter fantastiskt smidigt, kör du bricka på insidan som den expanderar emot då ? för den trasar sönder plasten annars?
                  Finns ju splitnitar som klyver niten på insidan. Varit lite skeptiskt själv till nitar men verkligen imponerad av dessa.

Skulle dock inte vilja ha dem på en frontmotor själv utan skulle då göra så man kommer åt med bricka och mutter igenom
                  Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 874 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus