Ny båtmotor, service intervall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny båtmotor, service intervall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Läste något test på utombordsmotor att idag är kvalitén mer eller mindre lika & att man bör välja motor efter var kan kan lättast serva den .

Valde Suzuki för att jag känner ägaren till en bra båtverkstad & att några av mina vänner redan hade Suzuki & alla har funkat felfritt & att kamkedjan är underhållsfri https://www.suzukimarine.com.au/know.../timing-chain/

Har även kamrater som kör Evinrude , Honda & Yamaha även dom har funkat perfekt så länge dom har servat dom .

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      ... Har även kamrater som kör Evinrude , Honda & Yamaha även dom har funkat perfekt så länge dom har servat dom .
      Ja, det skulle inte förvåna mig ett ögonblick med Dieselgate och andra programmeringar som kan göras, att de är programmerade att gå orent om de inte "servas" (nollställs) varje år/100 timmar... Så frekvent oljebyte på egen hand efter 3-7 år lär knappast hjälpa... Toklätt att implementera med en datorenhet i motorn, omöjligt (?) för dig och mig att komma runt...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ja, det skulle inte förvåna mig ett ögonblick med Dieselgate och andra programmeringar som kan göras, att de är programmerade att gå orent om de inte "servas" (nollställs) varje år/100 timmar... Så frekvent oljebyte på egen hand efter 3-7 år lär knappast hjälpa... Toklätt att implementera med en datorenhet i motorn, omöjligt (?) för dig och mig att komma runt...
        Rätt många som servar själv som inte har problem så det tror jag inte. Min röst går som vanligt till Suzuki, av så många anledningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Rätt många som servar själv som inte har problem så det tror jag inte. Min röst går som vanligt till Suzuki, av så många anledningar.

Skulle vara spännande att höra motiveringen bakom Suzuki ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 867 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Karlmagnus  
          Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58