motorstyrka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

motorstyrka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
    Vid val av motor skall man se på helheten tycker jag. Inte bara vikt och slagvolym. Pris, teknik, funktioner, vikt, utformning av reglage/rorkult, ljudnivå, vibrationer, servicevänlighet, information från ägare, bränsleförbrukning på olika varvtal, osv../.
    Ja visst bör man göra research men några av de punkterna kan ju göra att man missar en säsong innan informationen är inhämtad... Är ju inte säkert att man hittar en färsk test när man är i köpartagen.
    Vad gäller tex bränsleförbrukning så anser jag att den skillnaden i så fall bör räknas i kronor för dessa små och snåla motorer för att nyansera skillnaden.

De flesta nya 20-30hk är snåla och drar ungefär lika mycket, låt oss säga att en är törstigare, hela 15% - vad innebär det för en 20hk motor på en dag - en liter eller en varm korv på ICA? Kan det vara värt om den motorn var 5000kr billigare. Pratar vi större motorer så bli bränsleförbrukningen mer kostsam.

Men du gör nog ungefär som de flesta (?) i denna tråd, utöver pris och slagvolym som inte alltid är avgörande för alla som vi sett ovan, så läggs andra kriterier till, något dras ifrån. I mitt fall prutade jag på något mindre viktigt för att få rätt multifunktionsrorkult och 4-cylindrig motor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 878 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Karlmagnus  
    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58