30 HK med rorkult - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

30 HK med rorkult

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 30 HK med rorkult

Hej!

Finns det någon som använder en motor på 30 HK med rorkult? Vad är Er erfarenhet? Finns det några nackdelar med att använda en så pass stor motor med rorkult och inte fjärreglage? 3 Cylindriga motorer verkar otroligt tysta och mjuka. Nu har jag kanske inte några egna erfarenheter med har tittat på olika videos.

Tohatsu 30 HK med rorkult

hade en 3cyl. 30hk Murkla (2013) med rorkult, den motorn gick alldeles underbart bra, tillverkad av Tohatsu...fick lov att byta till styrpulpet då jag fick så ont i axeln av att styra den....men det berodde enbart på min skadade axel...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har en tohatsu 30 hp 4 takt,med multirorkult.
      Köpte motorn i höstas så ja har inte hunnit kört den jätte mycke.
      Men än så länge ä jag jätte nöjd å ser värkligen inga problem med å köra en 30hp rorkult,jag har stol monterad på pedistal framför toften,det gör att man får svängrum med multirorkulten som är ganska så stor,det gör även att man sitter bekvämt.
      Finns ju dom som kör betydligt större motorer med rorkult.
      Vad för motor har du spanat in dig på,å vilken båt ska den monteras på?

Kommentera

In this episode of Svartzonker TV, Claes continues his muskie journey in the USA and this time he catch up with Drake Herd from Renegade Manufactury to do so...

I denna film kör dom 250 HK rorkultare så 30 HK blir nog inga problem

Kör för övrigt själv 30 hk honda rorkult, skulle snarare vilja ha större motorn och forsätta köra rorkult. Det är inga problem alls, överlägset styrpulpet för manövrering tycker jag då man kan köra allt med en arm och fiska med den andra om man vertikalar.

Kommentera

Har en 30hk 2t med rorkult till Quintrexen som är lika lättkörd som femtonhästaren som jag hade innan. Med rorkulten är det lättare och snabbare att manövrera jämfört med ratt och reglage. Men om man har dålig rygg och/eller åker långa sträckor så kan ratt och reglage vara komfortablare, likaså om man trollar mycket så är det lättare att hålla rak kurs med dem. Angående gången så är det alltid bättre med fler cylindrar om vikten tillåter och då fyrcylindrigt som går jämnast(förutom en raksexa då, men en sådan i småbåtsstorlek är nog snudd på omöjlig att hitta)

Kommentera

Är också väldig nöjd med 30hk och rorkult. Rorkult tar som sagt mindre plats och gör det lättare att utföra snabba manövrar med båten. Men jag tycker nog att rattstyrt är bekvämare när man ska åka långt och det går fortare så man kan slappna av mer.

Kommentera

Har en 2016 Suki 30HK på hytteraceren. Det går helt fint.

I USA kjører de rorkult på 150HK, så du har litt å gå på enda.
              Team Colibri

Kommentera

Jag kör en Honda 30HK med rorkult. Båten kommer väl upp i 21 knop som mest. Jag tycker det nästan bara finns fördelar – är i och för sig van sedan många år med rorkult. Men ger dessutom extra plats i båten.

Kommentera

Jag har en 30hp e-tec på min Quintrex, väldigt smidigt att manövrera. Ska man åka länge är en stol bra att sitta på.

Kommentera

Emil: snabbfråga, hur är vibrationerna på etec på låga varv.... ovh ljudnivån
                    ...Jämfört 30hk fyrtaktare?

Sugen på 25-30hk båt och pluggar på om motorer. Etec känns super på alla sätt och vis, men vill veta om den är lika 'mjuk' som en fyrtakt i trollingfarter när man håller i rorkulten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 857 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58