Hej alla
Jag skulle vilja få lite tips på vilken motor som bäst passar för att fiska/trolla i en strömmande å?
I dagsläget har jag ingen motor överhuvudtaget.
Båten jag har är en HR 432:
Längd: 4.45 m
Bredd: 1.70 m
Vikt : 180 kg
Lång rigg
Jag har ingen transport sträcka utan fiskar direkt från start.
Suzuki auktoriserad service har jag precis vid båtplatsen.
Som jag har läst här på forumet är det inte många som rekommenderar elmotor till strömmande vatten.
Men det skulle vara najs att slippa bensin/service mm, visst att man får konka på batterier.
Som elmotor hade jag tänkt mig en aktermonterad typ MINN KOTA ENDURA C2 55LB (36").
Skulle en 55 lbs fungera eller är den för svag och skulle 36" passa för min båt som behöver lång rigg?
Eller är det bästa att köpa en liten typ 4-taktare Suzuki DF 4 hk L ?
Det som är drygt med en liten fyrtaktare är att rorkulten vibrerar så mycket.
Att köpa en 2-taktare känns inte som ett alternativ eftersom den skitar ner så mycket.
Alla tips är bra och gärna länkar till batteriladdare,batterier, elmotorer och 4-taktare.
Jag skulle vilja få lite tips på vilken motor som bäst passar för att fiska/trolla i en strömmande å?
I dagsläget har jag ingen motor överhuvudtaget.
Båten jag har är en HR 432:
Längd: 4.45 m
Bredd: 1.70 m
Vikt : 180 kg
Lång rigg
Jag har ingen transport sträcka utan fiskar direkt från start.
Suzuki auktoriserad service har jag precis vid båtplatsen.
Som jag har läst här på forumet är det inte många som rekommenderar elmotor till strömmande vatten.
Men det skulle vara najs att slippa bensin/service mm, visst att man får konka på batterier.
Som elmotor hade jag tänkt mig en aktermonterad typ MINN KOTA ENDURA C2 55LB (36").
Skulle en 55 lbs fungera eller är den för svag och skulle 36" passa för min båt som behöver lång rigg?
Eller är det bästa att köpa en liten typ 4-taktare Suzuki DF 4 hk L ?
Det som är drygt med en liten fyrtaktare är att rorkulten vibrerar så mycket.
Att köpa en 2-taktare känns inte som ett alternativ eftersom den skitar ner så mycket.
Alla tips är bra och gärna länkar till batteriladdare,batterier, elmotorer och 4-taktare.
Kommentera