Begagnad båtmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Begagnad båtmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Begagnad båtmotor

Hej!

Jag har hittat en begagnad båtmotor på blocket. Enligt försäljaren så har det gått cirka 20 timmar och verkar fungera bra. Han har köpt det av annan person och bara testat det i en hink, vidare påstår han att han säljer för att den är för tungt. Priset är cirka 60% av vad en ny skulle kosta. Jag kan inte undersöka eller testa den på plats eftersom jag bor i en annan ort. Ska jag slå till? Jag är osäker, det blir ett vågspel.

1: vilken motor gäller det? Och årsmodell?
    2: vad är priset?
    3: om den endast gått 20h så bör någon form av garanti samt bevis för köpet finnas?

Kommentera

Begär kvitto från föregående ägare och originalkvitto, ring föregående ägare och kolla att allt stämmer.

Kommentera

Vill höja ett varningens finger. Lita aldrig på någon på blocket, tyvärr. Det finns en jäkligt bra anledning till att många bara lämnar en 'runt hörnet garanti'. Jag har blivit lurad flera gånger av väldigt ' trevliga' säljare. Dolda fel. Vill inte negga, men kan du inte provstarta så är Holdens råd väldigt BRA. Säger det av egen erfarenhet, framförallt när det kommer till båtar/ båtmotorer där det av någon anledning är extra svårt att värja sig för köpsuget.
        Senast ändrad av gabbu; 2018-01-03, 17:37.

Kommentera

Det är en Yamaha 4 takt, 2015 4 Hk. Priset är 7500 :- Låter som en bra deal tycker jag. Garantiboken ska vara bortslarvad.
          Senast ändrad av Darkduck; 2018-01-03, 19:24.

Kommentera

Köp inte

Kommentera

De två sista motorerna jag haft, vilka båda varit begagnade, har haft fel på sig. Men eftersom jag köpt dem på firma så har det gått att reda ut på ett bra vis.

Skall sägas att de varit äldre än 2015 och utanför garanti. Begagnad motor är jag riktigt rädd för att köpa av en privatperson som jag inte känner eller vet vem det är.

Tråkigt att det skall vara så. Har fått betala riktigt dyrt för det i andra fordon än just på båtmotorer. Hoppas slippa allt sådant nu med helt nya grejor.
              __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Jaha, alltså så kommer jag troligtvis att köpa någon annans problem. Jag trodde att jag kunde göra ett klipp och spara 5-6 tusen. Jag kanske fiskar 20 pass om året och har inga höga krav.

Har sedan tidigare ett annat erbjudande från en handlare. Att få köpa en ny visningsmotor, en Honda 6 hk för 12000. Det kanske blir bäst om jag nappar på detta erbjudande? Vill gärna ha en motor som hänger med några år och en motor som jag kan sätta på en bättre båt sen.
                Senast ändrad av Darkduck; 2018-01-03, 19:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
                  Garantiboken ska vara bortslarvad.
                  Säger väl allt...!
                  Köp du Hondan i stället en bör du väl få garanti på.
                  Skit fiske!
                  Gösta

Kommentera

Håller med övriga om att Du ska undvika den typen av beg köp och att garantibiken är borta är en rejäl varningsklocka fördå har säkert kvitto försvunnit med = stor risk att den ä'r stulen!

Sedan skulle jag inte köpa en Yamaha 4hk 4Takt ens ny då det är en skitmotor liksom alla 1 cyl 4Taktare såna ska undvikas oavsett fabrikat, däremot den Hondan lär Du bli nöjd med för det är om jag minns rätt en 2 Cyl och då är det en helt annan sak, och garanti och kvitto såklart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58