Tjena.
Har en frontmonterad elmotor från Drev.se som jag ska göra lite filmer om, upppackning, installation, testkörningar osv osv.
Tänkte jag startar en ny tråd för detta och tar en sak i taget.
För att klargöra så har jag lånat motorn av Drev.se för att göra detta, jag tjänar inget på det utan det är helt och hållet på grund av att jag tycker det är roligt.
Följande saker har jag:
* Motor
* Fotpedal
* Snabbfäste
Följande ska göras:
(saker ni undrar över är det bara att säga till om så tar jag med det också)
1. Uppackning och genomgång av delarna
2. Installation:
2.1 Uppkoppling av appen tillsammans med motorn.
2.2 Testning av fjärr, app, funktioner.
2.3 Räckviddstest, fjärr samt telefon
3. Montering på båt och funderingar gällande denna. (Monteras då på min Alumacraft 1236)
4. Genomgång på sjön.
4.1 Lägga upp en rutt, se hur den följer denna. Jämförelse kommer ske med Lowrance Plotter.
4.2 Ankringsfunktion
4.3 Allmän testning av appen på sjön
4.3.1 Standardläge mobil
4.3.2 Flygplansläge mobil
4.4 Genomgång av fjärrens funktion
4.5 Slutgiltig genomgång, fördelar/nackdelar, starka/svaga punkter.
Senaste videon med version 1.02! Nu är motorn tiptop och fungerar utmärkt! Galet nöjd med funktionen!
https://www.youtube.com/watch?v=TNBF...ature=youtu.be
Tänkte ha denna tråden som ett arbetsdokument där jag tar input från intresserade samt delar med mig av mina åsikter och erfarenheter gällande motorn och dess tillbehör.
Den som är intresserad av köp kan skicka ett PM så har jag en extra liten rolig sak man får med som Drev.se bjuder på.
Motorn hittar ni här:
Utökad info för den dom funderar på batterier.
Voltage range is 10.4 - 15.5
Har en frontmonterad elmotor från Drev.se som jag ska göra lite filmer om, upppackning, installation, testkörningar osv osv.
Tänkte jag startar en ny tråd för detta och tar en sak i taget.
För att klargöra så har jag lånat motorn av Drev.se för att göra detta, jag tjänar inget på det utan det är helt och hållet på grund av att jag tycker det är roligt.
Följande saker har jag:
* Motor
* Fotpedal
* Snabbfäste
Följande ska göras:
(saker ni undrar över är det bara att säga till om så tar jag med det också)
1. Uppackning och genomgång av delarna
2. Installation:
2.1 Uppkoppling av appen tillsammans med motorn.
2.2 Testning av fjärr, app, funktioner.
2.3 Räckviddstest, fjärr samt telefon
3. Montering på båt och funderingar gällande denna. (Monteras då på min Alumacraft 1236)
4. Genomgång på sjön.
4.1 Lägga upp en rutt, se hur den följer denna. Jämförelse kommer ske med Lowrance Plotter.
4.2 Ankringsfunktion
4.3 Allmän testning av appen på sjön
4.3.1 Standardläge mobil
4.3.2 Flygplansläge mobil
4.4 Genomgång av fjärrens funktion
4.5 Slutgiltig genomgång, fördelar/nackdelar, starka/svaga punkter.
Senaste videon med version 1.02! Nu är motorn tiptop och fungerar utmärkt! Galet nöjd med funktionen!
https://www.youtube.com/watch?v=TNBF...ature=youtu.be
Tänkte ha denna tråden som ett arbetsdokument där jag tar input från intresserade samt delar med mig av mina åsikter och erfarenheter gällande motorn och dess tillbehör.
Den som är intresserad av köp kan skicka ett PM så har jag en extra liten rolig sak man får med som Drev.se bjuder på.
Motorn hittar ni här:
Utökad info för den dom funderar på batterier.
Voltage range is 10.4 - 15.5
Kommentera