Utombordare startar inte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utombordare startar inte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utombordare startar inte

Hej!
    Köpte en Yamaha 28HK utombordare i våras och den startade nästan alltid på första draget då man skulle ut på sjön för att sedan då man fiskat klart vara desto trögare att starta.
    Nu då det är höst så har den också blivit trög att starta då man ska ut och känns nästan som att den har blivit lättare att starta då man ska hem igen.
    Idag när jag skulle ut så vägrade den att gå, försökte cirka 40 min och fick den att gå igång cirka ett tiotal gånger men kom max 10m innan motorn stängdes av, provade med och utan chok.
    Han jag köpte den av var tvungen att blåsa ur den efter att den stått över vintern i förrfjol, kan det vara dags att göra det igen eller vad tror ni det är för problem?
    KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
    Gös: 77cm 4,56kg
    Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
    Öring: 500g+
    Röding: 1,03kg 46cm
    Regnbåge: 2.5kg 53cm
    Havsöring: 4,07kg 78cm

Förgasarproblem !
    Ta isär och gör rent så är säkert problemet borta.

Mvh. HenkeW

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av Cookie o0 Visa inlägg
      Hej!
      Köpte en Yamaha 28HK utombordare i våras och den startade nästan alltid på första draget då man skulle ut på sjön för att sedan då man fiskat klart vara desto trögare att starta.
      Nu då det är höst så har den också blivit trög att starta då man ska ut och känns nästan som att den har blivit lättare att starta då man ska hem igen.
      Idag när jag skulle ut så vägrade den att gå, försökte cirka 40 min och fick den att gå igång cirka ett tiotal gånger men kom max 10m innan motorn stängdes av, provade med och utan chok.
      Han jag köpte den av var tvungen att blåsa ur den efter att den stått över vintern i förrfjol, kan det vara dags att göra det igen eller vad tror ni det är för problem?
      Hej Tobias;

Det verkar vara en "gammal" 2-takts Yamaha 28 hkr utombordare som du har....
      Byt bränslefilter! Gör ren förgasaren inkl. munstycken samt se till att bränsleslangen inte är blockerad eller ligger i kläm. Kolla tändstiften och byt vid behov. Öppna luftskruven på tanklocket! Häll ut din gamla bensin i svärfarsans gamla Volvo och häll i ny 98-oktan i tanken samt blanda i 1,5 - 2 % Castrol Biolube 2-taktsolja. Den oljan är mycket bra till gamla 2-takts utombordare...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
      14 svar
      1 881 visningar
      0 gillar