Tohatsu 3,5 hk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tohatsu 3,5 hk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tohatsu 3,5 hk?

Hej!
    Jag har tröttnat på att åka längre sträckor på sjön med hjälp av min elmotor så jag har bestämt mig för att köpa en utombordare. Min båt är en Marine 12M som jag transporterar på biltaket för att vara så mobil inom mitt fiske som möjligt. Så motorn måste vara smidig att bära och kunnas fraktas i bilen för att passa detta ändamål.
    Jag har tänkt lägga ca 7000-8000 (give or take) på motorn och har kollat lite på en Tohatsu 3,5 hk fyrtakt som säljs av Marin och Fritid för knappt 8000.
    Jag är nybörjare inom detta med båtmotorer (förutom el) och vet egentligen inte om Tohatsu är ett erkänt bra märke eller om man ska satsa på ett mera känt märke? Fast Tohatsu kanske är känt i båtkretsar?

Tanken är att jag ska kunna fortsätta använda min elmotor vid trolling och kortare förflyttningar så ljudnivån på utombordaren är inte jätteviktigt. Med andra ord behöver jag inte nödvändigtvis en tvåcylindrig framför en encylindring pga ljudnivån.

Tacksam för hjälp!

Tohatsu är ett bra märke! Kör själv Tohatsu sen 7 år tillbaka och är väldigt nöjd med motorn. Har kört Yamaha och Mercury tidigare och ser inte att Tohatsu är sämre på nåt vis än dessa märken. Dom små motorerna tillverkas i Nissan fabriken som även tillverkar Mercury, Mariner och jag tror även Yamaha upp till 20hp. Tittar man under kåpan på Mercury, Yamaha och Tohatsu så är blocken identiska just pga att dessa tillverkas av Nissan! Köp en Tohatsu och jag tror du kommer att bli nöjd

Kommentera

Fast på riktigt är det Tohatsu som tillverkar motorerna som sedan säljs som Tohatsu, Nissan och Mercury. Nissan är bara ett försäljningsnamn som används främst i USA, där det anses som noblare än Tohatsu fast motorerna är identiska.

Kommentera