Drivankare och aktermonterad elmotor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drivankare och aktermonterad elmotor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drivankare och aktermonterad elmotor?

Hej. Jag har ett litet problem. Jag kör ofta med en minn kota endera 30 monterad brevid min utombordare. När jag tex fiskar av en kant så kör jag med elmotorn på läge 1 eller 2, jag kör både bakåt och framåt med samma resultat. Jag måste vara med och styra hela tiden då den åker fram och tillbaka.

Skulle det gå att stadga upp genom att slänga i ett drivankare i fören och backa med båten, eller har någon nån annan bra ide. Blir inte mycket till fiske när man måste släppa veven och styra hela tiden.

Några bra idéer?

Tjena!
    Kör med en I-pilot i fronten och när vinden ligger någorlunda rätt brukar jag lägga i ett drivankare på ena sidan av båten så jag driver med ena sidan framåt och inte med fören eller aktern. Elmotorn brukar ligga på läge 1-2 för att driva åt det hållet jag vill, detta funkar kanon. Borde fungera med En aktermonterad elmotor också

Kommentera

Ursprungligen postat av Viktor_Gummi Visa inlägg
      Tjena!
      Kör med en I-pilot i fronten och när vinden ligger någorlunda rätt brukar jag lägga i ett drivankare på ena sidan av båten så jag driver med ena sidan framåt och inte med fören eller aktern. Elmotorn brukar ligga på läge 1-2 för att driva åt det hållet jag vill, detta funkar kanon. Borde fungera med En aktermonterad elmotor också
      Okej. Det ska jag testa! Är det någon skillnad vilket drivankare som fungerar bra? Några tips?

Kommentera

Tycker de man köper i butik är lite små och har hittat en storsäck som jag kör med. Självklart är detta lite overkill när det inte blåser så mycket. Placeringen anser jag är viktigare än drivankaret. En IKEA påse, gärna storleken större fungerar hur bra som helst

Kommentera

Ursprungligen postat av Viktor_Gummi Visa inlägg
          Tycker de man köper i butik är lite små och har hittat en storsäck som jag kör med. Självklart är detta lite overkill när det inte blåser så mycket. Placeringen anser jag är viktigare än drivankaret. En IKEA påse, gärna storleken större fungerar hur bra som helst
          Då ska jag testa det. Tackar för tipset!! Hur lång lina kör du till kassen?

Kommentera

Brukar köra på 3-5 m cirka. Det sköna med lite längre lina är att den vecklar ut sig lättare, dock tar det lite längre tid. Det är nog lite av en smaksak

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 875 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus  
            Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58