Hej, någon som vet något om Sail motors? Var bra priser. http://www.greatwhite.se/
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sail Motors.
Collapse
X
-
är väl som Parsun Yamahabaserade motorer...Kinatillverkade saker är bra så länge US,Japan eller Europa håller koll på tillverkningen...det är när de börjar ta hand om kontrollen och tänka själva det oftast blir skit
bättre köpa en beggad japanare än en ny Kinamaskin enligt mig...men det är som sagt min åsikt det...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggär väl som Parsun Yamahabaserade motorer...Kinatillverkade saker är bra så länge US,Japan eller Europa håller koll på tillverkningen...det är när de börjar ta hand om kontrollen och tänka själva det oftast blir skit
bättre köpa en beggad japanare än en ny Kinamaskin enligt mig...men det är som sagt min åsikt det...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Frego Visa inläggOkej tack för tipsen! Då spar jag någon månad till, är ju ändå is på älven havet ett bra tag till :-)
Idag tror verkligen folk att det de betalar för en honda, yamaha, suzuki, mercury eller annat märke efter vad det verkligen kostar att tillverka osv. 70% av kostnaden är just för namnet, resten är för vad det kostar att tillverka produkten. Sedan om Sails säljer sin för 50% av vad en märkesmotor kostar och nöjer sig med 20% vinst är en annan femma.
Det är 2016 och kineserna ska man inte underskatta, men många än idag trotts de har facit i handen sprider myter för att hålla kvar andrahandsvärdet på sina prylar.
Testa, vad har du att förlora? pajar den har du råd att köpa en till.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggKöp för fan och lyssna inte på alla dessa skeptiker. Större risk att en hårtkörd begagnad motor rasar än en liten detalj på sailmotorn krånglar och man fixar det.
Idag tror verkligen folk att det de betalar för en honda, yamaha, suzuki, mercury eller annat märke efter vad det verkligen kostar att tillverka osv. 70% av kostnaden är just för namnet, resten är för vad det kostar att tillverka produkten. Sedan om Sails säljer sin för 50% av vad en märkesmotor kostar och nöjer sig med 20% vinst är en annan femma.
Det är 2016 och kineserna ska man inte underskatta, men många än idag trotts de har facit i handen sprider myter för att hålla kvar andrahandsvärdet på sina prylar.
Testa, vad har du att förlora? pajar den har du råd att köpa en till.
Den nya billiga motorn gick inte så länge och den korta tid den gick så var den besvärlig och när de ville få garantihjälp av säljaren så gick det aldrig att få någon hjälp oftast pga säljaren var en mindre seriös butik som inte gör rätt för sig men vanligare att importören inte tar sitt ansvar när butikerna får in strulande motorer och det är illa.
Så NEJ jag sprider inga illvilliga rykten i egen vinnings syfte utan jag försöker bara hjälpa andra båtägare att slippa problem.
Det lär knappast vara någon idag som inte vet och förstår att man betalar för märket och det är just grejen med att kända märken är dyrare då de har ett rykte att försvara och då garanterar kvalitet och sköter ev garantier på ett bra sätt, det är vad Du betalar extra för när Du köper märkesmotorer sedan att de licenstillverkar dem i Kina där personalkostnaderna är en bråkdel av i västvärlden är en annan sak.
Kommentera
-
Säger inte att du har fel, för din erfarenhet har skapat din ställningstagande men glöm inte att exakt samma fenomen inträffade när japanska motorer gjorde inträdde på marknaden.
Sen hur dessa Kina motorer var för 5-8år sen och hur de är idag är inget du tar med i din erfarenhet utan oftast delar man sin erfarenhet från tidigare livet och inget som är dagsfärskt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggKöp för fan och lyssna inte på alla dessa skeptiker. Större risk att en hårtkörd begagnad motor rasar än en liten detalj på sailmotorn krånglar och man fixar det.
Testa, vad har du att förlora? pajar den har du råd att köpa en till.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggJag är av en helt annan uppfattning. Känner flera stycken som köpt både parsun o sail o ingen av dom har varit nöjd. En av dom fick byta motor inte mindre än 5 gånger på 1 månad innan han fick en som fungerade skapligt. O den höll i ca 2mån innan den oxå började strula. Han åkte o lämnade in motorn o fick motvilligt tillbaka pengarna. Ja skulle känna mig betydligt säkrare att köpa en gammal 2t mariner lr yamaha från 80talet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 884 visningar
0 gillar
|