Huges Marina, Sommenbygdens Marinteknik eller Mickes och Connys motor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Huges Marina, Sommenbygdens Marinteknik eller Mickes och Connys motor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Huges Marina, Sommenbygdens Marinteknik eller Mickes och Connys motor?

Av lite olika anledningar så behöver jag dessvärre ta min motor (Mercury 25 hk EFI 2012) till verkstaden. Då jag bor i Vetlanda så har jag ganska exakt lika långt till Växjö som till Tranås där det finns auktoriserade Mercury-verkstäder.

Så därför undrar jag om det är någon som har erfarenheter av de i rubriken nämnda verkstäderna? All info är av intresse.
    Och är möjligen Sommenbygdens Marinteknik och Huges Marina samma sak? De verkar ligga på samma adress i alla fall.

Haft telefonkontakt med huges och han jag pratade med var kanontrevlig och serviceinriktad. Slog fram massa gamla art.nr o grejer på en gammal motor som, 'kunde vara bra att ha' tyckte han, åt mej. Trots att han tyckte jag skulle beställa grejerna här 'i stan'. Alltså hjälpsam även att jag inte köpte så lite som en bricka där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Av lite olika anledningar så behöver jag dessvärre ta min motor (Mercury 25 hk EFI 2012) till verkstaden. Då jag bor i Vetlanda så har jag ganska exakt lika långt till Växjö som till Tranås där det finns auktoriserade Mercury-verkstäder.

Så därför undrar jag om det är någon som har erfarenheter av de i rubriken nämnda verkstäderna? All info är av intresse.
      Och är möjligen Sommenbygdens Marinteknik och Huges Marina samma sak? De verkar ligga på samma adress i alla fall.
      Hej Mathias;

Huges Marina var en av LEF´s större Lowrance- och Minn kota-återförsäljare åren 1975-1993 när LEF Sport & Marinprodukter AB var generalagent för Lowrance (1975-1993) och Minn Kota (1974
      -2002) här i Sverige...

Jimmy Gesinder hette Huges servicechef på den tiden och han var allmänt omtyckt och mycket bra på allt han hade hand om då...

Old Firehand

Kommentera

Huges hade egen verkstad tidigare, när dom var i sina glansdagar. Sommenbyggdens marinteknik huserar numera i huges verkstadslokaler. Huges lär skicka dig vidare till dom.

Kommentera

Tack för all feedback hittills!

Huges verkar trevliga enligt ovanstående, men är det någon som haft med dem att göra, dvs lämnat in en motor för reparation? Är de snabba, rimligt pris etc?

Mickes och Connys har jag inte fått någon respons kring alls. Ingen som haft med dem att göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Tack för all feedback hittills!

Huges verkar trevliga enligt ovanstående, men är det någon som haft med dem att göra, dvs lämnat in en motor för reparation? Är de snabba, rimligt pris etc?

Mickes och Connys har jag inte fått någon respons kring alls. Ingen som haft med dem att göra?
            Hej Mathias;

Connys Motor i Växjö AB, Conny Holmberg tillhörde också mina Lowrance- och Minn Kota-kunder förr. Jag undrar om företaget inte försvunnit eller köpts upp av någon annan...

Hur som helst, jag satsar mitt mynt på Huges Marina och Jimmy Gesinder...

Old Firehand

Kommentera

Både Huges och Mickes motor har de senaste åren haft problem ekonomiskt med rekonstruktioner mm. Dock verkar det väl funka för de bägge just nu. Sommenbyggdens har som sagt egentligen inget samröre med huges mer än att dom är grannar.

OF: din kontakt, Jimmy, borde vara runt 80 år. Tror du verkligen han fortfarande servar motorer?

Utan någon direkt erfarenhet utav väntetid på Mickes verkstad så skulle jag nog ha vänt mig dit ändå.
              Senast ändrad av agne; 2015-10-02, 05:55. Anledning: Slant på knapparna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 892 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Karlmagnus  
              Startad av Rexan2, 2024-02-24, 08:48