Har haft lite problem med vattenkylningen till min Mercury 6hk från 2006. I somras var det dålig kylning men det gick så pass att motorn inte blev för varm. Så nu vid service så tog jag ned växelhuset och såg att insugshuset var trasig. Jag beställde nytt sådan och inspekterade impellern som såg fin ut(bytte förra sommaren) och tänkte så klart att det ju problemet hela tiden så nu ska det bli bättre.
Men till min förvåning så får jag ingen kylning alls nu. Vid första starten så kylde den på men sedan slutade den efter andra test körningen.
Jag tog ned allt igen och inspekterade och spolade även rent vattenröret som går från växelhuset till motorn 2 gånger utan lycka.
Jag får ändå ingen vattenstråle. Den är i bättre skick nu än den var tidigare så jag står helt förvirrad och förstår inte vad jag missat att kolla.
Tacksam för svar.
Men till min förvåning så får jag ingen kylning alls nu. Vid första starten så kylde den på men sedan slutade den efter andra test körningen.
Jag tog ned allt igen och inspekterade och spolade även rent vattenröret som går från växelhuset till motorn 2 gånger utan lycka.
Jag får ändå ingen vattenstråle. Den är i bättre skick nu än den var tidigare så jag står helt förvirrad och förstår inte vad jag missat att kolla.
Tacksam för svar.
Kommentera