MinnKota iPilot - kontrollen startar inte. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MinnKota iPilot - kontrollen startar inte.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MinnKota iPilot - kontrollen startar inte.

Hej

Skulle ut på premiären idag.

Kommer ut till första viken. Aktiverar motorn. ''Power''-knappen lyser grönt, den piper till vid start. Men fjärrkontrollen startar inte.
    Tänkte ''Aha, den kanske råkat starta några gånger under vintern och batteriet är dött''. Byter batteri till ett färskt.
    Fortfarande dött. Prövar att programmera om fjärren. Ingen respons. (Höll in ''Learn'' och tryckte sen på fjärren, i väntan på 3 pip)

Har någon annan erfarenhet av det här? Fjärrkontrollen har legat inomhus i vardagsrummet. Och elmotorn i en byggbod(ca 18C)

Hade liknande problem förra helgen. Lyckades få igång fjärren efter ett tag. Men sen la den av snabbt igen med elmotorn körde på. Klöddade några gånger, sen fick jag inte liv i fjärren igen. Tänkte också att det var batteriet till fjärren, men när jag kom hem så var det full fräs i batteriet och fjärren startade igen. Har inte orkar felsöka det mer. Men funderar på om det kan vara dålig med kontakt mellan marinbatterierna och elmotorn, som sen gjorde att kontakten till fjärren bröts? Krypström eller något? Kan inte sånt här Men allt verkade vara i sin ordning, men funkade ändå inte. Oerhört frustrerande! Min fjärr hade jag i mitt ouppvärmda garage i och för sig..
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

Kan tillägga att jag prövade att kolla från batteriet och "deploya" motorn igen. Inget resultat.

Tog upp och tog ner motorn 3 gånger tror jag utan en tillstymmelse till reaktion från fjärren.

Har även försökt söka på amerikanska forum utan någon framgång. De flesta verkar ha haft problem med 24V elelr att den behövde programmeras om.

Kommentera

Har ni rätt batteri i fjärren ? Med tilläggsbokstav "N" Kan inte påstå att jag vet med säkerhet men har indikationer från olika håll att det kan ha betydelse.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Har ett Varta CR2450, samma som alltid. Har alltid funkat. Och har för mig att det står att man ska ha det i manualen.

Vad heter modellen med ''N''?

Kommentera

Låter inget vidare. Laddar på min några gånger under vintern men inte kul om den inte hittar motorn sen.

Förra säsongstarten inleddes med att uppdatera mjukvaran i fjärren innan första turen så hoppas det inte ska krångla.

Edit:

Är det förresten 3v som backup?
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Vad menar du med ''Ladda på''?

Har försökt läsa på mer men det låter som att de flesta som får det att funka får något slags livstecken från fjärren.
              Men fattar verkligen inte hur den bara kan dö av att ligga i 4månader...

Kommentera

Ja båda batterierna är 3V

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                  Vad menar du med ''Ladda på''?

Har försökt läsa på mer men det låter som att de flesta som får det att funka får något slags livstecken från fjärren.
                  Men fattar verkligen inte hur den bara kan dö av att ligga i 4månader...
                  Är det inte uppladdningsbart batteri i alla fjärrar?

Trodde knappcellen var för backup. Laddar min Link med usb-kabeln efter varje pass. En intensiv dag tar nästan hela batteriet. Skulle aldrig klara två pass utan ladda fjärren.

Den större displayen drar väl en hel del men alltid trott att de mindre fjärrarna också har uppladdningsbart.
                  Alumacraft så klart!

Kommentera

Ahaaaa, förstår missförståndet. Ne det är engångsbatterier.

Ja gissar att färgskärmen, mer avancerad mjukvara etc drar en del.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58