Suzuki 60hk 4-takt årsm 99 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki 60hk 4-takt årsm 99

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Suzuki 60hk 4-takt årsm 99

Hej är så att jag har en Suzuki 60hk årsm 99 som kyler när jag kopplar på slang men så fort den kommer i havet så slutar den kyla. Har bytt impeller och kollat termostaterna, haft isär den flera gånger och får ingen ordning alls på det förstår inte alls va det kan vara för fel så tacksamma för tips jag kan få tack på förhand

Hej Daniel ! Det låter lite suspekt det hela. Eftersom du trycker in vatten med hjälp av slangens tryck vilket inte är fallet när du kör motorn vid bryggan i havet så kan det bara bero på Impellern. Allt annat känns väldigt långsökt.

Ursäkta mina smått misstänksamma frågor nu, men har du satt ditt krysskilen mellan axel och impeller ? Har du monterat impellern rätt och är det rätt typ ?

En sista fråga hur vet du att den inte kyler ? Blir motorn fort övervarm ? Det är inte så att du bara tittar på skvallerstrålen. Den ledningen blir ofta igensatt vilket innebär att det låga trycket som impellern ger inte ger någon skvallerstråle vilket du får med hjälp av slang. Om så är fallet så har du kylning men ingen skvallerstråle, Rensa eller byt skvaller-rör.

Men vad vet jag, en simpel okunnig idiot från landet? Men jag lagade ett pennställ en gång
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 867 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Karlmagnus  
    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58