dom flesta som fiskar vill väl att miljön skall vara bra,men trots detta kan man ju se äldre utombordare på båtar som ger negativa utsläpp för alla levande vattendjur,såg att båtunionen var för ett förslag att staten skulle ge bidrag till dom som skrotade äldre sölgrisar till motorer,ja tycker detta är bra,har ägt många motorer genom åren,2013 köpte ja en ny båt och tänkte över vilken motor som ja skulle ha,det blev en fyrtakts 50hk Mercury med ultra low emission,tycker fler som tänker byta utombordare bör köpa fyrtakts och inte köra med ens dagens tvåtaktare som ju är renare,men fyrtaktarna är bättre ur miljösynpunkt,kanske inte alla gillar detta och vill köra med sina gamla motorer,ok men förstör vi miljön kan vi inte få någon fisk till slut,eller vad tycker ni??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiske från båt med utombordare
Collapse
X
-
hmmm... vad körde du själv innan 2013?? tycker du helt plötsligt alla skall byta för att du äntligen ändrat inställning/tagit dig råd och gjort det? oftast är det, tror jag, en ekonomisk fråga, de flesta vill nog ha ny motor om det gick...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av uno63 Visa inläggdom flesta som fiskar vill väl att miljön skall vara bra,men trots detta kan man ju se äldre utombordare på båtar som ger negativa utsläpp för alla levande vattendjur,såg att båtunionen var för ett förslag att staten skulle ge bidrag till dom som skrotade äldre sölgrisar till motorer,ja tycker detta är bra,har ägt många motorer genom åren,2013 köpte ja en ny båt och tänkte över vilken motor som ja skulle ha,det blev en fyrtakts 50hk Mercury med ultra low emission,tycker fler som tänker byta utombordare bör köpa fyrtakts och inte köra med ens dagens tvåtaktare som ju är renare,men fyrtaktarna är bättre ur miljösynpunkt,kanske inte alla gillar detta och vill köra med sina gamla motorer,ok men förstör vi miljön kan vi inte få någon fisk till slut,eller vad tycker ni??
Kommentera
-
som svar kan ja ju säga att dom gamla motorerna går till återvinning,och visst skulle det vara bra för alla och få pengar från staten i skrotavgift,men detta inlägg verkar vara dumt här,folk är ju snåla och tänker först på sig själv och ger blanka fan i miljön,även om det bara kostar någon tusenlapp,att ni inte lägger nät och säljer fisk åxå,inga som kan kalla sig för sportfiskare som yttrat sig negativt om mitt inlägg.
Kommentera
-
Du vet alla lever inte i "din verklighet" utan det är ju bara just du som gör det. Min verklighet är att jag kör omkring med en gammal gräddvisp från början på 70-talet, för att någon jävla pajas bestämde sig för att han behövde min "riktiga" motor bättre än jag. Just nu har jag inte råd att köpa en ny motor, men om du vill sponsra med 25-30 tusen så skall jag mer än gärna köra en ny 4-taktare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inläggDu vet alla lever inte i "din verklighet" utan det är ju bara just du som gör det. Min verklighet är att jag kör omkring med en gammal gräddvisp från början på 70-talet, för att någon jävla pajas bestämde sig för att han behövde min "riktiga" motor bättre än jag. Just nu har jag inte råd att köpa en ny motor, men om du vill sponsra med 25-30 tusen så skall jag mer än gärna köra en ny 4-taktare.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 881 visningar
0 gillar
|