Hej!
Efterfrågar kunskap från ägare av det gamla busterskrovet som tillverkads fram till kring 2002. Skrovet väger ca 640 kg.
Nyinköpt båt.
Båten accar mycket bra och planar fort. Går fint och jämnt över hela registret.
Det som irriterar är att övervarvningsskyddet lyser rött vid ca 80-90 % gaspådrag. Ungefär som att propellern går för lätt i vattnet vid högre hastigheter. Båten toppar ca 41,5 GPS knop (mätt med mobil galaxy S5). Intrimmad med powertrim.
I nått gammalt magnumtest jag läst skall den toppa ca 44-45 knop med 150 hk.
Jag vet inte vilken stigning jag har på min stålpropeller.
Frågan är om någon kunnig kan rekomendera lämplig motormontering (höjd på akterspegeln) och lämplig propeller för en bra kombination av acceleration och toppfart.
Mvh Buster Magnum
Efterfrågar kunskap från ägare av det gamla busterskrovet som tillverkads fram till kring 2002. Skrovet väger ca 640 kg.
Nyinköpt båt.
Båten accar mycket bra och planar fort. Går fint och jämnt över hela registret.
Det som irriterar är att övervarvningsskyddet lyser rött vid ca 80-90 % gaspådrag. Ungefär som att propellern går för lätt i vattnet vid högre hastigheter. Båten toppar ca 41,5 GPS knop (mätt med mobil galaxy S5). Intrimmad med powertrim.
I nått gammalt magnumtest jag läst skall den toppa ca 44-45 knop med 150 hk.
Jag vet inte vilken stigning jag har på min stålpropeller.
Frågan är om någon kunnig kan rekomendera lämplig motormontering (höjd på akterspegeln) och lämplig propeller för en bra kombination av acceleration och toppfart.
Mvh Buster Magnum
Kommentera